Колегіуму – 30!
Другого лютого навчально-виховний комплекс «Олександрійський колегіум – спеціалізована школа» відзначив своє 30-річчя. Через карантин та коронавірусні обмеження масштабних заходів з цього приводу не було, проте минулої суботи поздоровити заклад прийшли випускники, учні їх батьки, ветерани-педагоги, керівники закладу різних років.
Напередодні свята ми зустрілися з директором колегіума Наталією Малишевою та поспілкувалися про сучасну історію закладу.
-Колегіум – одна з наймолодших шкіл міста, але вважається найпрестижнішою, – розповідає Наталія Вікторовна. – І не даремно – за даними статистики майже 100 відсотків випускників колегіума стають студентами вишів. А ще це найбільша школа міста, де навчаються 1530 дітей.
У тому, що школа стала своєрідним навчальним брендом Олександрії велика заслуга Сергія Петровича Коваленко. Саме він будучи на посаді директора почав запроваджувати спеціалізацію навчання. І зараз ми працюємо за профілями: математичний, економічний, іноземний (англійська, німецька філологія), біологічний, хімічний, гуманітарний.
Колегіум – єдина школа в області, де проводяться підготовка та іспити на здобуття німецького мовного диплома Sprachdiplom, який дає право на навчання у вузах німецькомовних країн.
Історична довідка: Приміщення школи № 20 було збудоване в кінці 1980-тих на початку 1990-тих. Школа розпочала свою роботу в середині навчального року, 2 лютого 1992 року. Наповнювалася вона за рахунок переведення учнів з інших навчальних закладів. Проте звідти у нову школу почали направляли своїх проблемних учнів. Але вже за півроку у дитячій кімнаті міліції були зняті з обліку 45 підлітків — учнів двадцятої школи.
Школа неодноразово змінювала свою назву. На час створення це була загальноосвітня школа І — ІІІ ступенів № 20. З 1997 р. — загальноосвітня школа-ліцей І-ІІІ ступенів № 20. З 1998 р. — Олександрійський державний ліцей № 20. З 2000 р. — Олександрійський державний колегіум. З 2003 р. — НВК «Олександрійський колегіум — спеціалізована школа».
Перший випуск відбувся у 1993 році. Тоді ж у закладі з’явилася традиція відзначати День народження школи, започаткована першим директором. За кілька років Станіслав Гайдук пішов на підвищення — став заступником міського голови. Після нього на нетривалий час посаду директора обіймав Олександр Фесенко. Невдовзі директором став вчитель німецької мови Сергій Коваленко. Він керував закладом з 1997 по 2015 роки, коли його було призначено на посаду заступника голови Кіровоградської обласної державної адміністрації. На цій посаді його змінив Олександр Авраменко, який у травні минулого року був призначений на посаду начальника управління освіти міської ради, а наразі закладом керує Наталія Малишева.
У колегіумі діють творчі об’єднання: зразково-художні колективи «Коханочка», вокальна студія «Школа майбутнього», народний хоровий колектив «Україна», УНТ «Інтел», видається газета «ШПІК» (шкільна політика, інтелект, культура). Традиційними є конкурси КВК між старшокласниками та вчителями, велопробіг до Дня Незалежності, родинне свято та файєр-шоу.
Досягнення. 2006 року Олександрійський колегіум став лауреатом конкурсу «100 найкращих шкіл України», перемігши в номінації «Школа педагогічного пошуку».
За роки існування випущено кільки десятків спеціалізованих класів з поглибленим вивченням математики (вчитель Зеленяк О. П. — двічі Соросівський лауреат, заслужений вчитель України, кандидат педагогічних наук). Нині випускники цих класів — науковці, викладачі, програмісти, менеджери, фінансисти, співробітники провідних державних і світових інститутів та компаній: Інституту кібернетики ім. В. М. Глушкова НАН України (Київ), «Виробничого об’єднання Південний машинобудівний завод ім. А. М. Макарова» (Дніпро), ПАТ «Хартрон» (Харків), Харківського національного університету імені М. Є. Жуковського (ХАІ), Національного технічного університету (ХПІ), Дніпровського національного університету імені О. Гончара, Microsoft Corporation, Cisco Systems, Amazon, Oracle Corporation, Samsung Electronics, Siemens AG, Bank of America, Ernst & Young та інших. Більше двадцяти з них здобули наукові ступені та вченi звання. З 2012 р. математичні класи вивчають предмет на профільному рівні.
Класи з поглибленим вивченням англійської мови створені у 1992 році. Учні цих класів щорічно стають переможцями олімпіад та конкурсів МАН з англійської мови.
Багато років колегіум проводить підготовку та екзамени на отримання німецького мовного диплому Sprachdiplom, який дає право на навчання у вузах 14-ти німецькомовних країн.
Щорічно учні Олександрійського колегіуму стають переможцями та призерами предметних олімпіад, конкурсів, обласного, всеукраїнського та міжнародного рівня.
Скільки випускників колегіуму стали відомими людьми у місті, області, країні зараз перераховувати не будемо – на це не вистачить навіть окремого номеру нашого видання.
Сьогодення. Найбільшим викликом останніх двох років для закладу стала епідемія коронавірусу.
-Для нас це стало справжнім випробуванням, розповідає Наталія Малишева. – Скажу чесно – коли учні повернулися за парти після першого карантину ми були у шоці. Дистанційне навчання явно не пішло на користь ні учням, ні вчителям. Проте з часом процес був відлагоджений. Вчителі пройшли спеціальні курси, держава допомогла технічно – вчителям надали ноутбуки, були відпрацьовані механізми роботи, створені онлайн-платформи.
Звичайно, ніяке заочне навчання не може замінити живого спілкування і, мабуть, єдине, що можна поставити у плюси цим вимушеним методам роботи це те, що вони показують хто дійсно прагне отримати знання. Це своєрідний тест-випробування: хто хоче, той вчиться.
Є у сьогоднішній – сучасній школі деякі речі, які, на мою думку, занадто ліберальні, як для освітнього процесу. Наприклад, наш заклад завжди відрізнявся дисципліною у зовнішньому вигляді учнів – шкільна форма була обов’язковою. Зараз цього немає.
Не може не турбувати й те, що у позанавчальні години школярі надто багато часу “зависають” у гаджетах. Ми не можемо це заборонити, проте, як зацікавити учнів менше “спілкуватися” з телефоном, а більше з однолітками наживу – це велике питання і велика проблема.
Зараз перед нами постало ще одне випробування – освоюємо нове шкільне меню. Не всім воно прийшлося до смаку, тож наше завдання зробити так, щоб діти були нагодовані смачною і корисною їжею.
Для цього відпрацьовуємо своє меню, залучатимемо до його створення і самих учнів, і їх батьків. Зі свого боку обіцяємо технічну допомогу – у харчоблоку буде встановлено додаткове обладнання, але й батьки повинні йти нам на зустріч. Наприклад, якщо ми прагнемо щоб учні поступово зменшували вживання цукру, то й за домашнім столом повинна встановлюватися така практика. Це стосується взагалі всієї культури харчування. Тож сподіваємося на порозуміння і підтримку з боку батьків.
На посаді директора я працюю недавно, але обіцяю, що всі гарні традицію, запроваджені моїми попередниками, будуть збережені й помножені.
Так з 1 вересня їдальня колегіума повністю перейшла на безготівкові розрахунки – до цього ми йшли кілька років.
Незмінними залишаються наші особливі дати – карнавальний день, що проводиться у останній день першого семестру. День Наума, який ми відзначаємо 14 грудня. У цей день ми шануємо науку і грамоту, а учні презентують свої напрацювання і доробки з профільних предметів.
С. Іванов
Залишити відповідь