8.10
2021

З 1 вересня цього року у багатьох селах нашого району були закриті поштові відділення, що стало справжнім шоком для їхніх мешканців. Не отримуючи своєчасно кореспонденцію, у тому числі й нашу газету, люди почали скаржитися до всіх інстанцій, а редакційні телефони “почервоніли” від численних звернень читачів. Ми у свою чергу намагалися отримати коментарі від компетентних поштових осіб, але чули: “Іде процес реформації, дайте трохи часу”. І ось минулого тижня ми зустрілися з начальником олександрійського Центру обслуговування споживачів ПАТ «Укрпошта» Світланою Величко, яка розповіла про зміни, що відбулися в її службі.

– Цього року Кіровоградська область увійшла до пілотного проєкту, яким передбачається кардинальна реорганізація роботи Укрпошти на селі.
Перш за все вона стосується населених пунктів, де мешкає менше 1200 осіб. Тут замість стаціонарних поштових відділень запрацювали пересувні пункти Укрпошти.
Це зроблено для оптимізації роботи поштарів. Як відомо, у нас є села, де мешкає усього кілька людей, які отримують кілька кореспонденцій на рік. Не секрет, що до багатьох віддалених пунктів листоноші добиралися своїм ходом або велосипедом і в спеку, і в холод, і під дощем, і по грязюці. При цьому, до речі, отримуючи мізерну зарплатню. Тож для чого тримати тут штатну одиницю, якщо листа чи газету може доставити пересувна мобільна бригада?
Звичайно, як усе нове, новації “Укрпошти” отримали подекуди шалений опір і не без «допомоги» працівників, яких довелося звільнити. Ми розуміємо, що листоноша на селі більше ніж працівник пошти – зазвичай це й порадник, помічник, це й зв’язок із зовнішнім світом. Проте час змінюється, і ми маємо йти з ним у ногу.
Стосовно звільнення працівників, то тут діє економічна складова – тримати штатну одиницю, щоб доправити кілька кореспонденцій на місяць, а бува й на рік – це, погодьтеся, “розкіш”…
Перший місяць роботи по-новому був найтяжчий. Були і неприязнь, і непорозуміння, і несвоєчасна доставка й таке інше. Навіть відкрите підбурювання людей колишніми листоношами проти нових працівників. Тут треба сказати, що дехто з них не витримував навантажень і звільнявся, а натомість поверталися колишні звільнені працівники. Тобто йшов природний процес становлення колективу.
Найбільше клопоту завдає відсутність нумерації будинків на сільських вулицях, що ускладнює роботу та вимагає багато часу на пошуки потрібного адресата. Тож, користуючись нагодою, звертаюся до сільських старост – будь ласка, потурбуйтеся про нумерацію будинків ваших мешканців! Це полегшить роботу пересувних пунктів та піде на користь громаді.
Там, де громади та їхнє керівництво підійшли з розумінням до нововведень, там робота вже добре налагоджена. Особлива подяка за співпрацю головам Приютівської ОТГ Андрію Коломійцеву, Попельнастівської – Олегу Волянському, старості сіл Звенигородки, Марто-Іванівки, Олександро-Степанівки та Головківки – Юрію Ковалю.
Сьогодні мобільні бригади укомплектовані, для них придбані нові автомобілі Citroёn. Зона нашого обслуговування – Олександрійський, Петрівський, Світловодський, Онуфріївський райони. Усього 124 населені пункти.
Зважаючи на досвід поштових відділень, які раніше нас почали працювати за пілотним проєктом, можу сказати, що там теж перші місяці роботи були напружені, але зараз процес налагоджений, а головне – люди задоволені. Тож впевнена, що і у нас все буде добре, а наші клієнти отримуватимуть своєчасно і в повному обсязі всі послуги “Укрпошти”.
А тепер безпосередньо про новації та їх переваги.
“Укрпошта” – єдиний національний поштовий оператор зі 100% покриттям. Для майже 14 млн жителів хуторів, сіл та селищ саме пошта є місцем, де можна отримати всі послуги. Адже через низьку щільність населення там немає базової інфраструктури – аптек, банків, магазинів та інших благ цивілізації. “Укрпошта” взяла за мету якісно вплинути на рівень розвитку сіл, а тому трансформувала стаціонарну пошту на селі у новий формат, завдяки якому 100% сучасних послуг стануть доступними навіть у найвіддаленіших куточках країни.
Це оплата комунальних послуг, виплата пенсій, соціальної допомоги, паїв, поповнення рахунку мобільного телефону, оплата платежів за кредитами, приймання й виплата поштових переказів, страхування та інші платежі. Пересувні відділення просто незамінні там, де поки немає ТРЦ, аптек, банків, магазинів із великим вибором продуктів. Цей формат використовують 142 пошти по всьому світу.
Для кожного населеного пункту відповідно до потреб клієнтів розроблені графіки роботи пошти. Їх можна знайти на будівлі так званої точки присутності «Укрпошти», сільської ради та на дошках оголошень села.
Пересувне відділення поштового зв’язку – це повноцінне поштове відділення, яке приїжджає у невеликі села з населенням до 1200 жителів.
З 2018 року проєкт успішно діє у Чернігівській, Київській, Херсонській, Одеській, Закарпатській, Черкаській та Чернівецькій областях. Послуги надають у спеціальній точці присутності та біля домівок жителів сіл і селищ.
До запровадження пересувного відділення у маленьких селах працювали стаціонарні поштові відділення, а села, де всього кілька десятків жителів, обслуговували постійні листоноші. Вони долали великі маршрути з товарами, кореспонденцією та грошима пішки або на велосипеді. Завдяки пересувним відділенням, листоношам не доведеться ходити до маленьких хуторів, адже тепер туди приїжджатиме сучасне авто з бригадою з трьох людей: листоноші, водія-супроводжувача та начальника пересувного відділення. У більших населених пунктах також працюватимуть точки присутності, а поштові авто зможуть доставити товари, ліки та інше і також відвідати тих, хто не має можливості дійти до пошти.

С. Кривоносов

Залишити відповідь

Войти с помощью: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Олександрійський тиждень

Олександрійський тиждень