7.12
2022

З цього приводу Світлана Яременко, яка безпосередньо створювала цю установу в нашому місті та є її незмінним керівником, розповіла про етапи становлення та розвитку Центру надання адміністративних послуг.

– Це зіркова дата як для наших співробітників, так і для всіх користувачів нашими послугами. Проте, зважаючи на ситуацію в країні, ми не можемо гідно її відзначити, а ось розповісти про етапи створення Центру – це буде відзнакою нашої роботи.
Отже ЦНАП був утворений 7 грудня 2012 року, і подія була приурочена до Дня місцевого самоврядування.
Спочатку в закладі було створено 15 робочих місць, які обслуговували суб’єктів господарювання, таких, як санітарна, пожежна інспекції та інші служби, що працюють з погоджувальними документами. ЦНАП націлював себе, як погоджувальний орган, який буде приймати суб’єктів надання послуг. Пропрацювавши так декілька років, зрозуміли, що до цього процесу потрібно залучати адміністраторів, які будуть приймати замовлення на ті чи інші послуги. Для цього запровадили службу адміністраторів, яких спочатку було двоє, потім п’ять. Їх кількість зростала зі збільшенням кількості послуг, що надаються.
З моменту створення ми пропонували 61 послугу, серед яких реєстрація бізнесу, надання дозволів на земельні роботи, погоджування розміщення новобудов, видача довідок про стаж роботи громадян. Щороку кількість послуг збільшувалася у середньому на 20 відсотків. Значно зросла кількість послуг у 2016 році, коли пройшла реформа децентралізації надання адміністративних послуг і багато функцій держави були передані місцевим органам самоврядування. З того часу до наших функцій приєдналися реєстрація місця проживання, нерухомості, бізнесу. На сьогоднішній день ми надаємо 274 послуги.

Щороку показник найзатребуваніших послуг змінюється в залежності від ситуації, умов життя. Наприклад, під час коронавірусного карантину були актуальними одні послуги, зараз, під час війни – інші. Сьогодні – це оформлення закордонних і внутрішніх паспортів. Це природньо, адже люди розуміють, що зараз треба мати документи, які підтверджують особу, дозволяють виїжджати, реєструвати місце перебування тощо.
Завжди актуальні послуги соціального характеру. Вони були передані нам з управління соціального захисту населення у 2020 році. Тоді ми почали з прийому документів, а потім стали спрощувати та реформувати надання цієї послуги, і зараз вона надається лише через засоби державного програмного забезпечення “Соціальна громада”, яка дозволяє в електронному вигляді обмінюватися інформацією з управлінням соцзахисту, що значно пришвидшує нарахування соціальних виплат.

Сьогодні у ЦНАПі 25 співробітників, з яких 5 працюють віддалено, а 20 – безпосередньо в установі. Віддалені робочі місця були створені у лютому 2020 року. З тих пір мешканцям селищ Олександрійської громади не треба їхати безпосередньо до ЦНАПу – достатньо подати необхідні документи до своєї селищної ради.
За 10 років до ЦНАПу звернулося більше 246 тисяч громадян, яким надано 253756 послуг. В середньому по 30 тисяч послуг на рік, а ось у минулому році ця цифра сягнула за 44 тисячі.
За цей період ми пройшли кілька етапів напрацювання своєї діяльності. Так у квітні 2016 року ми запровадили масштабну послугу – реєстрацію місця проживання, яка була передана органам місцевого самоврядування державною міграційною службою. Для нас це було зовсім нове направлення, адже раніше ми лише приймали документи і передавали їх суб’єктам надання, а потім видавали результати замовникам. А тут ми вже самостійно приймали рішення при наданні послуги. З цього почалося напрацювання цілого блоку самостійних послуг. Це скоротило можливість їх отримання до одного робочого дня.
Однак досвід засвідчив, що ми не можемо ефективно працювати без запровадження електронного документообігу, тому у червні 2017 року була введена електронна система прийому документів.
Далі ми почали створювати веб-сайт, який допомагав в електронній реєстрації для отримання талонів, у 2018 році відкрили електронну чергу. Проте, якщо раніше ми могли формувати чергу і відповідно корегувати свою роботу на тиждень або навіть на місяць, то з початком війни такої можливості немає, і запис іде лише на наступний день.
У 2019 році ми створили власний Реєстр територіальної громади. Його дієвість підтвердила війна, коли жоден реєстр у країні не працював, але ми мали доступ до нашого, тож могли продовжувати свою роботу і видавати людям необхідні довідки для оформлення паспортів, соціальної допомоги. Ми також почали допомагати і внутрішньо переміщеним громадянам, які іноді приїжджали до нас з паспортами у вигляді карток та не мали додатків про місце проживання. У нас є зчитувачі, які дозволяють знімати інформацію з документів. Тож і цю проблему ми можемо вирішувати.
У 2019 році Олександрійській ЦНАП взяв участь у масштабному міжнародному грантовому проєкті, який забезпечує роботою 300 ЦНАПів України. Хоч критерії нашої громади не підпадали під умови отримання гранту, проте ми наполегливо зверталися до керівництва проєкту, грантових організацій у Швеції, Данії, писали їм листи, просили змінити умови участі. І таки з четвертої спроби нам пішли назустріч, спростили умови подання заяви, а ми отримали грантову допомогу у фінансуванні закупівлі меблів, оргтехніки.
Минулого року провели за власні кошти ремонт правого крила першого поверху міськради, де нам виділили додаткові приміщення. Це дало змогу залучити більше адміністраторів до роботи з клієнтами, яких з кожним роком стає все більше.
Проте подальші плани щодо поліпшення обслуговування, розширення наших можливостей зіпсувала війна. Але бажання бути корисними виявилося сильнішим, тож у вересні цього року ми долучилися до державної програми щодо забезпечення розселення внутрішньо переміщенних осіб, а також їх реєстрації, подання заяв на отримання соціальної допомоги.
Також із червня ми почали працювати над тим, щоб удосконалити процедуру отримання компенсації власникам житла за безкоштовне розміщення внутрішньо переміщених осіб. Цією послугою зараз користується до 600 громадян.
Незважаючи на всі складнощі, ми намагаємося працювати у будь-яких умовах – і в умовах відключення електроенергії, і в умовах відсутності інтернету.
Хочу зазначити, що наш колектив – це команда професіоналів, з якими приємно працювати. Всі вони пройшли відповідну фахову підготовку, психологічні курси щодо роботи з громадянами.
Зараз у нас уже є напрацювання, як ми будемо працювати після перемоги, як будемо відбудовувати країну, а у найближчих планах відкриття нової послуги – реєстрація транспортних засобів і видача посвідчення водія. Хочу зазначити, що у жовтні цього року наша установа пройшла відбір щодо участі у державній програмі надання безоплатного обладнання для виготовлення відповідних документів.
Тож віримо у перемогу і робимо все для її наближення!


В. Петренко

Залишити відповідь

Войти с помощью: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Олександрійський тиждень

Олександрійський тиждень