Міст замість порома
Цієї новини жителі Войнівки і Приютівки чекали кілька десятиліть. Сьогодні вже мало хто пам’ятає, коли з’явилася поромна переправа через Інгулець у районі цукрового заводу, але обіцянки побудувати міст замість порома жителі чули від місцевої влади понад тридцять років.
У XXI столітті, коли світ готується пересуватися в гіперлупах зі швидкістю понад 1000 км/год, пасажири Приютівського порома тягнуть сталевий трос, щоб подолати 100-метрову дистанцію. Іноді на це йде 10 хвилин, а часто і година, коли з протилежного боку нікому подати плавзасіб. Погодьтеся, це має вигляд, м’яко кажучи, анахронізму.
Мешканка Войнівки Світлана Любченко розповідає, що вже більш як 20 років кожен день їй доводиться добиратися на протилежний берег.
– Ранок та передвечірні години – це години пік, людей багато, і пором працює без зупинки, – розповідає вона. – Всю решту часу – як пощастить. Якщо пором на протилежному березі, то часто доводиться чекати, іноді і до години, поки хтось не переправиться на наш берег. Якщо не хочеш чекати, тоді можна через залізничний міст, але це гак в п’ять кілометрів, при цьому потрібно підніматися і спускатися крутим насипом. А коли “пролітають” поїзди – це ще й небезпечно для життя. Можна об’їхати автомобільною дорогою, але це зайві сім кілометрів, і не у всіх є машини.
– Пором уже давно пора списати на “смітник історії” – говорить Олександр Вікторович П. – Він не стоїть ні на чиєму балансі, тому ремонтувати і підтримувати його на плаву доводиться самим селянам. Періодично лопається трос – тоді всім світом скидаємося на новий. Коли річку сковує лід, знову всім гуртом ідемо його колоти.
Буває, потрібно терміново переправитися, а пором на іншій стороні – тоді дзвонимо знайомим, щоб вони вийшли і перетягнули його до нас. Так і живемо…
– Багато років проблема переправи закінчувалася лише обіцянками місцевих керівників її вирішити, – каже голова Приютівської ОТГ Андрій Коломійцев. – І ось нарешті нам вдалося приступити до реальних дій.
Наскільки важливий міст для жителів громади, можете судити за кількістю тих, хто користується зараз поромом, – це близько 200 осіб щодня, а в сезон, коли на повну потужність працює цукровий завод, – до 500.
Думаю, їх число зросте у рази, коли пішохідне сполучення між Приютівкою і Войнівкою стане легкодоступним. Адже зараз, щоб дістатися на роботу, в школу, до залізничної станції або амбулаторії і не чекати порому, доводиться робити великий “гак”.
У нас уже готова проєктно-кошторисна документація, але можливо в неї потрібно буде внести корективи у зв’язку з різким подорожчанням металу і, відповідно, металоконструкцій – це основна складова витрат на виготовлення моста. Також є деякі технічні питання, наприклад, над переправою проходить лінія електропередач. Але, думаю, цю проблему можна вирішити. Ми зараз нею займаємося і тижнів за два отримаємо дозвіл на початок робіт.
Сподіваємось, що вже на початку червня почнемо заливати мостові опори. Безпосередньо збірка повинна початися у вересні. Будівельники кажуть, що багато часу це не займе, осільки переправа буде збиратися, як конструктор. Для виготовлення металоконструкцій думаємо залучити наш завод “Віра-Сервіс Інтермаш” – зараз ведемо з ними переговори.
Міст буде вантовий на одному пілоні, за зразком пішохідного моста в Харкові. Його довжина складе 165 метрів, проліт над водою – 103, ширина – 2,7 метра.
Нам ставлять питання, чому не побудувати автомобільний міст? Справа в тому, що, по-перше, така переправа буде коштувати в рази дорожче, плюс потрібні будуть під’їзні шляхи, що ще значно збільшить вартість а, по-друге, цей маршрут не дальнього сполучення і розташований в зоні пішохідної доступності.
Потрібно сказати, що в цій роботі велику допомогу нам надав народний депутат від 103-го округу Олег Воронько. Ми не-одноразово зустрічалися з його командою. Вони виконали велику роботу, щоб цей проєкт зміг здійснитися.
У свою чергу Олег Воронько повідомив, що ним на розгляд Міністерства фінансів був поданий проєкт будівництва пішохідного мосту через річку Інгулець в смт Приютівці та с. Войнівці, який пройшов усі етапи погоджень. Сума субвенції склала 10 млн гривень. Будівництво мосту має бути завершеним до кінця 2021 року.
С. Іванов
Якщо це i вiдбудеться-то я буду дуже радiти за землякiв! Хай счастить Вам!
Мне нравится! 0