24.01
2019

В абонентському відділі управління з експлуатації газового господарства ВАТ «Кіровоградгаз» немає де яблуку впасти – десятки, якщо не сотні людей, годинами стоять у черзі, аби лише дізнатися, що робити – вони сплатили гроші за спожитий у жовтні-листопаді газ у ДП «Центргаз» і не знали, що з першого листопада вже мали платити новому постачальнику – ТОВ ГК «Нафтогаз України». Або сплачували вже новому постачальнику за допомогою системи «Приват 24» за старим особовим рахунком. Як тепер перевести сплачені кошти на інший рахунок?

«Щомісяця до 5 числа я розраховуюся за всі комунальні послуги – так звикла, – розповіла Олена, молода жіночка у черзі. – У грудні за газ платила вже «Нафтогазу», але за старим особовим рахунком. В абонвідділі УЕГГ ВАТ «Кіровоградгаз» мене заспокоїли: не переживайте, зробимо перерахунок. Все одно довелося йти в абонвідділ. Народу, як бачите, багато, усі знервовані, ніхто нічого не розуміє, а працівники управління відповіді не дають. Поки стояла в черзі, люди розповіли, що робити: спочатку піти в банк за довідкою про те, що у тебе є особовий рахунок, якщо його немає – відкрити. До цієї довідки додати ксерокопії паспорта й ідентифікаційного коду, документів про право власності на житло і довідку про склад сім’ї – і з усім цим вже приходити до абонвідділу УЕГГ ВАТ «Кіровоградгаз», де тобі зроблять перерахунок і ти зможеш заплатити новому постачальнику». Чого тільки не наслухаєшся у черзі та не прочитаєш у соцмережах у коментарях – абоненти, особливо ті, хто користується індивідуальним газовим опаленням і сплачує за газ величезні суми (а тепер переживає, що вони потрапили не туди), у висловлюваннях не соромляться. Ну не розуміє народ, чому б однією кнопкою не перевести гроші з рахунка на рахунок через інтернет замість того, щоб колотити людей і змушувати бігати містом, збирати бозна навіщо купу папірців і годинами вистоювати в чергах! Невже не можна дати чітких пояснень, що робити? Ні, не можна – в управлінні з експлуатації газового господарства УЕГГ ВАТ «Кіровоградгаз» в Олександрії категорично відмовляються розмовляти навіть з кореспондентами – «футболять» усіх на «гарячу лінію». Чи є варіант зробити перерахунок автоматично або за заявою, яку абоненти могли б просто залишити в абонвідділі? Навіщо збирати документи і що робити, якщо людина стара і не може самостійно дістатися до банку і до абонвідділу?

Пояснив ситуацію і відповів на запитання абонентів заступник директора філії ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз України» у м. Кропивницькому Сергій Дробко.

– ДП «Центргаз» і Газопостачальна компанія «Нафтогаз України» – це дві різні організації, і кошти, сплачені на користь ДП «Центргаз», не можуть бути враховані в оплату за газ перед Газопостачальною компанією «Нафтогаз України», – пояснив Сергій Георгійович. – Тож якщо у абонента є переплата за газ на його особовому рахунку в ДП «Центргаз», то ці кошти можуть бути повернені тільки абоненту, згідно з вимогами податкового законодавства. Для цього абонент повинен звернутися до ДП «Центргаз» із заявою на повернення йому переплати. Переплата може повертатися тільки особисто абоненту на його банківський рахунок. Ніяких обмежень у часі для здійснення цих дій компанією ДП «Центргаз» не встановлювалося. Абонент може це зробити будь-коли, коли у нього буде на це час, коли спаде ажіотаж навколо цього питання, хоч і через рік. Як я вже говорив, найменша кількість відвідувачів в абонентських відділах з 15 по 25 число кожного місяця і в другій половині дня.

– А як бути тим, хто скористався системою оплати «Приват-24», але не знав, що треба змінити особовий рахунок?

– Якщо платіж здійснений на користь Газопостачальної компанії «Нафтогаз України», але абонент помилково указав у платежі старий особовий рахунок, то кошти все одно будуть зараховані правильно, оскільки програмний комплекс при зарахуванні платежів за газ розрізняє і старі, і нові особові рахунки абонентів, і платежі зараховує правильно.

– Навіщо абонентам треба відкривати банківський рахунок і нести в абонвідділ ксерокопії паспорта, ідентифікаційного коду, документів, що підтверджують право власності на житло, та довідку про склад сім’ї?

– Для повернення переплати споживачу необхідно провести остаточний розрахунок між ДП «Центргаз» та абонентом, останньому необхідно звернутися до абонентського відділу ДП «Центргаз» для проведення звірки розрахунків. Якщо у результаті звірки розрахунків у абонента наявна заборгованість, вона підлягає оплаті абонентом на розрахунковий рахунок ДП «Центргаз».

Якщо ж на особовому рахунку абонента наявна переплата, абонент має звернутися до ДП «Центргаз» із письмовою заявою про повернення переплати, надати копію паспорта та ідентифікаційного коду абонента, реквізити банківського рахунка абонента – власника особового рахунка. Шаблон заяви на повернення переплати розміщено на сайті ДП «Центргаз».

Питання щодо повернення переплат, які утворилися за рахунок наданих споживачам субсидій (бюджетних коштів), на даний час відкладено до погодження порядку повернення цих переплат із надавачeм субсидій. Після погодження механізму повернення переплат абонентів буде повідомлено додатково.

Щодо довідки про склад сім’ї і документів, що підтверджують право власності на житло, то вони вимагаються в індивідуальних випадках, коли відбулася зміна власника житла або складу сім`ї, якщо ці документи не були надані постачальнику газу раніше. Всім підряд ці документи подавати для повернення переплат не потрібно.

– А для чого відкривати банківський рахунок?

– Згідно з Правилами постачання природного газу, переплата за газ повертається постачальником газу на банківський рахунок абонента. Це може бути банківський рахунок у будь-якому банку, головне – щоб він був відкритий саме на ім’я абонента, власника особового рахунка споживача газу. Я б рекомендував тим, у кого немає діючого банківського рахунка, відкривати платіжні картки «ПриватБанку» – це робиться миттєво, безкоштовно, і абоненту відзразу ж даються банківські реквізити для зарахування коштів на цю картку.

– Невже абонентам не можна просто написати заяву з проханням переправити сплачені у листопаді-грудні кошти з одного рахунка на інший і вкинути цю заяву в абонентську скриньку?

– Шаблон заяви на повернення переплати розміщено на сайті ДП «Центргаз», і абонент може самостійно завчасно роздрукувати цю заяву або написати вручну (за зразком) і зекономити час при відвідуванні абонвідділу. Але суму переплати, яка підлягає поверненню, абонент зможе внести в цю заяву тільки після проведення звірки розрахунків з ДП «Центргаз».

– І останнє. Якщо людина не отримала бланка договору з «Нафтогазом», але сплачує кошти за спожитий газ на рахунок цього підприємства – чи вважається це автоматичним приєднанням?

– Так, це вважається автоматичним приєднанням.

Олена Карпачова

коментарів 7

  • Корупційний суд пишет:

    От і я вважаю, що перераховані кошти, “не туди!” -цеж не Галю з турецького полону повертати.
    Срочно і аж бігом!
    Хай оці хитрожопі яничари (дуже мягко кажучи), натішаться своїми “подвигами”, пройде час і все-все з’ясується.
    А привички “до 5-го розрахуватись” треба долати, що до цих пір не зрозуміли у якій країні живете!?

    Мне нравится! Thumb up 0

  • Чому проста людина повинна витрачати свій час і кошти, а також здоров’я тільки через те, що хтось комусь продав своє майно і не оформив вчасно свої документи? Газові магнати не поділять між собою газ, а чому людина повинна від цього страждати?

    Мне нравится! Thumb up 0

    • Николай Васильевич пишет:

      Вредних Газових Магнатів породили теж люди, бездумно обираючи собі управляючі органи, – що крадуть і дурять, магнатам сприяють і простих людей зобижають!
      Т.Бульба, тому хто страждання і зраду своїм приносив, пам’ятаєте що зробив? Хоч теж породив сина Андрія…

      Мне нравится! Thumb up 0

  • Анонім пишет:

    Шановна громада!!А якщо припустимо,що людина не взмозі пройти “усі круги ада”з банками та рахунками,документами тоді що???Для початку нехай розберуться що як і кому..Доступно пояснять людям чому ця “херня”проїсходе..А то самі працівники газових служб зрозуміти до кінця не можуть що твориться!!!А потім требуйте оплати…Слава Україні!!В якій нехай будуть порядні люди на керівних посадах

    Мне нравится! Thumb up 0

    • Тезка пишет:

      Мо, спочатку нехай “порядні”, а вже потім “Слава”!?..
      Бо з оцими хитрожопими газомутами…, якщо про них ми ПРАВДУ(!) взнаємо, то одразу “Ганьба” кричатимемо, та так надривно, що й “Слава” за поребрик забіжить…і хрен докличешся))

      Мне нравится! Thumb up 0

  • Волордимир пишет:

    Я сплатив 2000 гривень за листопад Центргазу чи як там його. Вже два місяці ця компанія користується моїми коштами а я зплачую відсотки Приват банку, тому що брав з кредитки. А Нафтогаз теж хоче на халяву 2000 заробити. Вибачте “друзі” не я захотів міняти власника, а ви, ірозбирайтеся між собою хто кому що винен. Я в ваші ігри не граю і мене ніхто не попереджав про зміну власника ні в усній ні в письмовій формі. “Слава Україні” А уряду і керівництву (не буду вказувати прізвища, догадайтеся самі з трьох разів) ГАНЬБА!!! Наплодили нових Остапів Бендерів, собі подібних.

    Мне нравится! Thumb up 0

    • Тугодум пишет:

      Напружився я із трьох разів, тай здогадався! -В Україні парламентсько-президенській якій “слава!”, править тріумвірат – ВРУ, КМУ і Президент! Вони уособлення Держави, хором(!) породжують ненажерливих бариг-прихватизаторів, розпорядників газово-енергетичних загально-народних природних багатств!
      Далеко цим наглючим дуболомам до філігранного оспіваного Остапа, який “чтил Уголовный Кодекс”!
      А от що у них добре виходить, так це запудрити мізки, тим хто поверхово мислить, з кредиту виживає, та пальцем на одну із голів Триумвіратного Змія натхненно вказує! -СУ і ГС за пазухою носить, і податі Змію покірно віддає.))

      Мне нравится! Thumb up 0

Залишити відповідь до Степанія Колісник Скасувати відповідь

Войти с помощью: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Олександрійський тиждень

Олександрійський тиждень