29.06
2022

ЦНАП в умовах війни

Рубрика: Новости. Автор: Olena

Через воєнний стан, що діє в Україні, змінено роботу всіх державних та комунальних установ, майже щодня відбувається щось нове у законотворчості, у документообігу, тож прослідкувати за цими всіма змінами вкрай важко. Проте пересічних громадян найбільше хвилює робота ЦНАПів – головних надавачів різноманітних послуг. Тож про те, як працює Центр надання адміністративних послуг Олександрії ми розпитали начальника управління дозвільно-погоджувальних процедур міськради Світлану Яременко.

– Незважаючи на війну, життя продовжується, люди народжуються, помирають, змінюються склади сімей, вони потребують соціальної допомоги та інших послуг, тож треба працювати та надавати необхідні їм послуги. Але на початку війни жоден реєстр не працював. Проте, усвідомлюючи потреби громадян, ми не припиняли роботи ні на один день, телефон нашої гарячої лінії працював увесь час безперебійно, а на початку війни майже цілодобово. Сьогодні ця безкоштовна лінія – 080-40-44-45 – працює у звичному режимі – з 8:00 до 17:00.
Державні реєстри почали розблоковувати з березня місяця. Першим відкрили реєстр з надання соціальних послуг, потім – бізнесу, реєстрації земельних ділянок, нерухомого майна, трохи пізніше реєстри з оформлення внутрішніх та закордонних паспортів.
Проте Законом про свободу пересування визначено, що в період військового або надзвичайного стану реєстрація місця проживання не проводиться, тому відповідний реєстр залишається заблокованим. І все ж, ідучи назустріч потребам громадян, на початку червня Міністерство цифрової трансформації дозволило робити витяги з реєстрів територіальних громад щодо підтвердження місця проживання через портал “Дія”.
Що стосується нашого міста, то, як відомо, Олександрійська територіальна громада веде з 2019 року власний реєстр, тому всі, хто в ньому зареєстрований, могли весь цей період і можуть зараз отримати підтвердження місця проживання, а також довідку про склад сім’ї. Справа в тому, що наша база даних зберігається у так званій “хмарі” і має усі необхідні ступені захисту, що робить базу захищеною. Тож наш реєстр не переставав працювати, незважаючи на ті події, що відбуваються в країні.
– Пам`ятаю, що було багато критики від деяких громадян стосовно необхідності створення реєстру громади.
– Було й таке, але останні події ще раз довели його користь, а олександрійці вкотре змогли оцінити переваги бути включеними до реєстру громади. Проте треба зауважити, що активність реєстрації у реєстрі зараз зменшилася. Можливо, це пов’язано з тим, що люди вважають, буцімто реєстр закритий, тож нагадую: це не так – кожен може звернутися до нас за потреби.
Зараз ми проводимо активну роботу щодо відцифрування баз даних місця проживання, які були здійснені до 2016 року для їх збереження в архівах. Адже військовий стан показав, що збереження документів за допомогою “хмарних” технологій надійніше, ніж паперове. Для цього працюємо з головами квартальних комітетів, управляючими компаніями.
Також скажу, що зараз для отримання субсидії треба зареєструватися у нашому реєстрі – це значно спростить процедуру нарахування, адже у нас іде обмін інформацією з управлінням праці та соціального захисту населення.
– Скільки послуг на сьогоднішній день надає Центр, які призупинені?
– 240 з 271, які були до війни. За останні два місяці ЦНАП відновив роботу на 90 %. Видача довідок, внесення даних до реєстру громади, надання соціальних послуг, житлових субсидій, отримання соціальних допомог при народженні дитини, пільг, отримання архівних довідок щодо трудового стажу для отримання пенсій, реєстрація звернень для отримання дозволів на будівництво, про порушення правил благоустрою та ті, про які я розповіла вище, – це все «працює».
Серед тих, що призупинені, але є найзатребуванішими – надання довідок про право власності на земельні ділянки. Земельний реєстр дає можливості отримувати лише витяги. Також Законом про військовий стан забороняється відчуження та передача у право власності земельних ділянок. Винятком є ті рішення, які були прийняті до 24 лютого, але не внесені до реєстру – вони можуть бути зареєстровані.
– Які послуги користуються найбільшим попитом?
– 90 відсотків звернень громадян – це отримання закордонних паспортів. Також багато звернень стосовно отримання паспорта громадянина України та соціальні послуги. У березні, квітні у нас активно реєструвалися внутрішньо переміщені особи – їх було більше 2,5 тисяч. Багато людей зверталося за реєстрацією щодо соціальної допомоги переселенцям на покриття витрат проживання. Протягом березня-травня у нас що-
дня реєструвалися 200-300 осіб, проте сьогодні кількість скоротилася до 6-7. Можливо, це пов’язано з тим, що дана послуга запрацювала у застосунку “Дія”.
Також великим попитом користується послуга реєстрації громадян для отримання компенсації при наданні житла внутрішньо переміщеним особам. Зазначу, що така послуга зараз надається щомісяця з 1 по 5 число (якщо відбуваються зміни у графіку, то ми їх обов’язково висвітлюємо у засобах масової інформації). Зазначу, що для отримання цієї компенсації зараз уже не потрібна довідка про відсутність заборгованості за комунальні послуги, як це було раніше. І ще – відтепер за цією послугою треба звертатися не в музичну школу, а безпосередньо до ЦНАПу, зареєструвавшись в електронній черзі.
– Як зараз працює електронна черга?
– Перші місяці війни з метою безпеки ми працювали за попереднім записом, тож треба було приходити особисто до ЦНАПу, пред’являти документи, а починаючи з 6 червня відновили запис до електронної черги. Проте у зв’язку з воєнним станом ми плануємо роботу лише на два наступні робочі дні. Тож запис до черги проводиться три рази на тиждень – це понеділок, середа та п’ятниця. Відкриття талонів відбувається автоматично о 8 годині ранку.
Зараз майже щодня у законодавстві, у житті держави та нашої громади відбуваються зміни, відповідно змінюється і наша робота – тож рекомендую слідкувати за новинами на сайті ЦНАПу, міськради, на нашій сторінці у Facebook.
– Міська влада планує надати пільги переселенцям на отримання паспортів. Чому виникла така необхідність?
– Нами було встановлено, що на території Олександрійської громади проживає доволі велика кількість внутрішньо переміщених осіб, що втратили документи при різних життєвих обставинах, пов’язаних з війною. Багато з них залишилися без засобів існування, тож ми зобов’язані допомогти їм в міру можливості. Було запропоновано звільнити цю категорію громадян від сплати тієї частини адміністративного збору, що надходить до місцевого бюджету.
Це питання нещодавно розглядалося на виконкомі, де його члени запропонували депутатам міськради прийняти рішення щодо звільнення пільгових категорій населення від плати, яка зараховується до міського бюджету (це 70%) за послугу оформлення внутрішнього паспорта громадянина України. Рішення набуде чинності після його затвердження на сесії міської ради.

С. Іванов

Залишити відповідь

Войти с помощью: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Олександрійський тиждень

Олександрійський тиждень