3.08
2021

Споживачу на замітку

Рубрика: Новости. Автор: Админ

Напевне, у кожного з нас хоч раз траплялися неприємності під час відвідування магазинів. Що робити у тому чи іншому випадку, нам допоможе з`ясувати нова рубрика «Споживачу на замітку».

Хто відповість за розбитий товар
Що робити, коли через власну необережність покупець розбив скляну тару в супермаркеті або інакше пошкодив товар?

Відповідальність за це лежить на працівниках супермаркету, адже вони є відповідальними за належне зберігання товару. Якщо чашка просто вислизнула у покупця із рук – це відноситься до випадкового знищення та випадкового псування майна, за яке ризик несе його власник згідно зі статтею 323 Цивільного кодексу України, якщо інше не встановлено договором або законом.
Покупець – не власник, поки не заплатить за чашку. Отже, ризик несе супермаркет. Якщо працівники закладу наполягають на вині споживача, то її потрібно спершу довести в суді. Самостійно стягувати такі виплати суб’єкт господарювання не має права, а може тільки зафіксувати факт пошкодження свого майна.
Згідно з частиною 2 статті 17 Закону України «Про захист прав споживачів», продавець зобов’язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції та форм її оплати, а також, відповідно до цієї норми, забороняється примушувати споживача купувати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту.
Чи можна фотографувати товар у супермаркеті
Можна. Згідно зі статтею 34 Конституції України кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб – на свій вибір.
Стаття 50 Конституції України гарантує кожній людині право вільного доступу до інформації про якість харчових продуктів і предметів побуту, а також право на її поширення. Така інформація ніким не може бути засекречена. Заборона фотографувати товари унеможливлює конституційний механізм реалізації цього права.
Здійснення цих прав може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров’я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя. Інших підстав для обмеження права фотографувати товар Конституція не зазначає.
Чи можуть у магазині заборонити обмацувати товар
Ні, не можуть. У магазинах одягу часто можна почути: «Не торкайтеся до сорочок, ми вам самі їх покажемо». Такі зауваження є необґрунтованими, оскільки кожен покупець має право, згідно з частиною 2 статті 700 Цивільного кодексу України, до укладання договору купівлі-продажу оглянути товар, вимагати проведення в його присутності перевірки властивостей товару або демонстрації користування товаром, якщо це не виключено характером товару і не суперечить правилам роздрібної торгівлі.
У Правилах роздрібної торгівлі непродовольчими товарами (пункт 11 розділу 2) зазначено, що продавець зобов’язаний створити споживачу зручні умови для ознайомлення, вибору та примірки швейних, трикотажних, хутряних, овчинно-шубних (кожухових) товарів і головних уборів.
Також частина 2 статті 17 Закону України «Про захист прав споживачів» зобов’язує продавця всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції.

За матеріалами Держпродспоживслужби
Кіровоградської області

Залишити відповідь

Войти с помощью: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Олександрійський тиждень

Олександрійський тиждень