25.10
2021

Що може ЦНАП

Рубрика: Новости. Автор: Админ

У цьому році Олександрійський центр надання адміністративних послуг значно розширив свою територію – тепер він займає не тільки ліве крило приміщення міськради, а й частину правого. А нещодавно міською владою було прийняте рішення про збільшення його штату на три одиниці. Чому адміністративне відомство росте, як “на дріжджах”? Про це ми запитали начальника управління дозвільно-погоджувальних процедур Світлану Яременко.

– З цього року значно розширився спектр послуг ЦНАПу. Якщо на початку 2020 року Центр надавав 195 адмінпослуг, то станом на вересень цього року їх уже 412! Цьому сприяла постанова Кабінету Міністрів України про інтеграцію до ЦНАПів послуг всіх державних та місцевих інституцій.
Є серед них і зовсім нові для нас. Наприклад, сфера будівництва. Хто стикався з нею, знає, наскільки важко і з якими труднощами раніше було вирішувати ці питання. Тепер достатньо прийти до нас та замовити ту чи іншу довідку, послугу реєстрації, дозвільні документи на виконання робіт тощо.
Багато додалося різноманітних послуг щодо ведення бізнесу. Вводимо послуги, що стосуються Державного комітету радіомовлення та телебачення, охорони культурної спадщини, держпраці.
– Знайомий відвідувач ЦНАПу скаржився, що за якоюсь довідкою його послали з вашого відомства до ЖЕКу. Чому так?
– Не всі документи ще оцифровані, тож за деякими доводиться ходити “по старинке”. Для того, щоб максимально спростити “взаємовідносини” громадянина та державних і комунальних установ, у 2019 році був запущений Реєстр Олександрійської громади. У нас проживає приблизно 90 тисяч населення, і кожен має свою особисту карточку реєстрації місця проживання. Оцифрувати кожну картку за такий відрізок часу неможливо, тож ми робимо це поступово.
– Щодо реєстру – пам’ятаю, що коли тільки його почали вводити, дехто у соцмережах писав, що нас усіх хочуть “оцифрувати”, щоб тримати під “колпаком”.
– Ніхто не збирається нікого тримати під “колпаком” або шпигувати за кимось. Дані про мешканців нашої громади є у різних інстанціях, і це викликало чимало незручностей: щоб отримати якусь довідку, доводилося бігати по всіх цих установах. А коли всі дані зведені до однієї бази, то відпадає потреба “обивати пороги”, стояти у безкінечних чергах. Тож коли нас питають, чого ви нас «переписуєте», ми відповідаємо, що це для вашого ж блага. Ми називаємо це актуалізацією даних, які вносяться один раз і назавжди (якщо, звичайно, у них не відбувається змін). Тож при наступному зверненні вже не треба звертатися до установ. Більш того, ми самі заповнюємо усі графи, щоб не допускати помилок, що бувають під час письмового заповнення документів. Пам’ятаєте часи, коли треба було йти на пошту або у типографію, щоб купити бланки довідок або зразки заяв, а потім їх заповнювати? Тепер цього немає.
Реєстр – це автоматизована база даних, які можна швидко обробляти і обмінюватися інформацією з іншими центрами та інстанціями не тільки в Олександрії, а й в інших містах України. Він дозволяє значно спростити процес обробки матеріалів. Адже підготовка документа – це не тільки печатка в паспорті або довідці, а й обробка даних, внесення їх в різні відомості. Наприклад, якщо раніше для отримання довідки про місце проживання потрібно було зібрати пакет документів, потім чекати 3-5 днів, то зараз цей термін скоротився до 10 хвилин.
Сьогодні до нас здебільшого йдуть мешканці приватного сектору – їхні дані зберігаються у будинкових книгах кожної окремої оселі, тож внести їх одноразово ми не можемо.
– Все, що стосується автомобілів, тепер теж до вас?
– Так. Реєстрація автотранспорту, видача водійських посвідчень або їх заміна – це теж незабаром можна буде зробити через наш Центр. Ще у березні цього року на конкурсній основі відбувся розподіл державної субвенції, і нам було виділено 560 тис. гривень для придбання робочих станцій з оформлення паспортів та реєстрації транспортних засобів. Зараз проходимо процедури щодо придбання принтеру для друкування технічних паспортів та водійських посвідчень. Ми вже отримали дозволи на ці операції, залишилося підготувати спеціалістів. Як тільки вони пройдуть навчання в обласному сервісному центрі, ми розпочнемо надавати такі послуги.
– Чи не є це підміною однієї установи іншою? Їхній “хліб” залишиться?
– Безумовно. Людина тепер має право вибору: яку інстанцію він обере, до такої й може звернутися. Так, як це відбулося з отриманням паспортів громадянина України або закордонних. Пам’ятаєте, який був свого часу ажіотаж навколо них? Тепер цього немає. На що збільшився попит – це ІD-паспорти. Якщо раніше вони були незручні для деяких функцій, то із введенням сервісу “Дія” вони стали набагато функціональнішими. Тим паче, що з серпня місяця на державному рівні електронні документи прирівняли до паперових. Також зріс попит через те, що батьки готують дітей до ЗНО, а там реєстрація проводиться лише за наявності ІD-паспорта. Черга на них розписується на два тижні.
– А соціальні послуги?
– Соціальні послуги тільки через ЦНАП.
– Спостерігаючи за становленням та розвитком Центру, бачимо, що вам уже тісно у відведених колись кількох кабінетах першого поверху міської ради.
– Так, зараз ми зайняли і частину правого крила першого поверху. Зі збільшенням кількості послуг, зростає і навантаження. Починають з’являтися черги до адміністраторів на рецепції, тож ми звернулися до міської ради з проханням розширити штатний розпис Центру на три одиниці. Нам потрібно збільшити кількість адміністраторів, щоб не створювати черги.
Незважаючи на те, що всі послуги розписані на нашому сайті, де можна записатися на прийом спеціаліста, є категорія людей, які бажають особистого спілкування, не всі мають доступ до інтернету, не всі можуть користуватися інтернет-навігацією. Є питання, які не входять до переліку сайту, а комусь потрібна консультація. Тож до нас щодня приходить близько 300 відвідувачів.
Також нам потрібні спеціалісти для роботи з новими послугами, що стосуються автомобілів. Для цього у нас встановлене спеціальне обладнання, на якому треба вміти працювати і до якого потрібен доступ. Тож тут не може працювати будь-хто, а лише навчений спеціаліст.
Також незабаром запрацює ще одна робоча станція з оформлення паспортів. І якщо раніше ми могли приймати 17-20 осіб щодня, то тепер зможемо вдвічі збільшити кількість прийомів. Але сюди теж потрібен фахівець.
До речі, зараз через мобільний додаток Viber запрацював цілодобовий чат-бот, за допомогою якого можна записатися на прийом до спеціаліста або отримати відповідь на найпоширеніші запитання.

С. Іванов

Залишити відповідь

Войти с помощью: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Олександрійський тиждень

Олександрійський тиждень