18.03
2021

Минулого тижня директором ПК «Світлопільський» був призначений добре відомий олександрійцям Дмитро Клюєв. Шоумен, театрал, адміністратор, продюсер – він прекрасно знайомий з майбутньою роботою, тим більше, що з 2011 по 2013 роки він уже очолював цей заклад.

Потрібно відзначити, що за час роботи в Палаці культури Дмитро був неодноразово відзначений всілякими подяками, у 2011 році став переможцем щорічного конкурсу “Олександрієць року” у номінації “Молодіжний лідер року”. Тричі нагороджений дипломом першого ступеню у номінації “За кращу чоловічу роль” в обласному огляді-конкурсі театрального мистецтва “Театральна весна Кіровоградщини”.
Своїми планами на посаді директора ПК Дмитро Клюєв ділиться з кореспондентом «ОТ».

– Комунальний заклад “Палац культури Світлопільський” є однією з найбільших культурних установ міста Олександрії. У ньому працює велика кількість гуртків різноманітного напрямку. Найбільш потужними можна назвати театральне, вокальне, хореографічне, естрадно-циркове мистецтво. Але поряд з цим як сам заклад, так і колективи потребують більшої уваги та підтримки з боку як адміністрації закладу, так і місцевої влади.
– Я бачив твій п’ятирічний план роботи – він величезний і доволі амбітний. Маєш надію впоратися?
– Інакше і не брався б. Перед вступом на посаду мав розмови з керівництвом міста і отримав усіляку підтримку, тож, сподіваюсь, сумісними зусиллями нам вдасться його виконати.
Як відомо, за останні роки у Палаці культури було проведено чимало ремонтних робіт, але залишаються проблеми з кімнатами для репетицій, робочими кабінетами, вбиральнями, технічними кімнатами, коридорами на другому та третьому поверхах. Тому саме цим проблемним питанням необхідно приділити увагу насамперед.
Робота у цьому напрямку вже розпочалася, і до кінця цього місяця буде готова кошторисна документація.
Також вважаю за необхідне невідкладно створити кваліфіковану комісію, до якої залучати фахових експертів, щоб провести ревізію усього, що ми маємо у нашому господарстві. На основі ії висновків будемо розробляти поступовий план наступних дій щодо усунення існуючих проблем.
– Неодноразово доводилося чути, що сценічні костюми і реквізит створюються і підтримуються лише за рахунок ентузіазму самих акторів.
– Так і є, адже ми не можемо дозволити собі утримувати костюмерний або взуттєвий цехи, тому художники, костюмери, актори вигадують, як це створювати і підтримувати в належному вигляді власними руками.
Але зовнішній вигляд артиста і сцени – це одна з головних складових успіху будь-якого заходу. Тож плануємо за рахунок концертно-гастрольної діяльності виділяти кошти для закупівлі необхідних матеріалів щодо поновлення костюмерного фонду (тканин, фурнітури, пошивного матеріалу тощо). Також треба винайти кошти на облаштування місця для пральної кімнати та закупити необхідне обладнання.
– Неодноразово від твоїх колег доводилося чути про необхідність створення професійної студії звукозапису.
– Це дуже потрібний елемент нашої роботи. Сьогодні жоден захід не обходиться без нього. Якісний звуковий або відеосупровід – обов’язкова запорука успішної постановки будь-якого заходу. Але зараз у нас це проводиться, так би мовити, на колінах в домашніх умовах або за дуже пристойні гроші через замовлення у приватників. Чому ми маємо комусь платити, якщо самі в змозі цим займатися?
Також треба підвищувати кваліфікований рівень працівників сцени, запрошуючи до спів-праці художників по світлу, звукорежисерів з професійних закладів.
– Як же ви плануєте заробляти на все це?
– По-перше, нам потрібен хороший менеджмент. Зараз є безліч грантових пропозицій від іноземних партнерів, тож треба брати активну участь в тендерних програмах ЄС, які спрямовані на підтримку установ культури та духовної спадщини. Мені дуже подобається в цьому відношенні досвід роботи міської бібліотечної системи. Вони вже багато років практикують участь у всіляких проектах, у яких виграють і отримують гранти. Наші бібліотекарі в цій справі вже справжні професіонали, тож ми звернулися до них за допомогою і отримали згоду на всебічну підтримку.
По-друге, необхідно відновити гастрольну діяльність наших творчих колективів, як це було під час мого перебування на посаді директора. Тоді ми багато їздили з концертами по регіону, шукали спонсорів серед підприємців і фермерів району.
Для того, щоб це поновити, потрібно створити конкурентоспроможну програму, розробити сценарії, розписати наші пропозиції і донести їх до всіх, хто хоче влаштувати у себе, наприклад, у селі або фермерському господарстві культурне або розважальне свято.
У цьому ж ключі вважаю за необхідне готувати тематичні програми до різних свят або визначних дат. Маю на меті відродити тематичні програми, які ми готували раніше і які користувалися у городян величезним успіхом. Олександрійці й сьогодні з теплом згадують творчі вечори, присвячені Мусліму Магомаєву, Володимиру Висоцькому. Або такі програми, як “Пісні радянського кіно”, “Пісня року з радіо “Маяк”.
Обов’язково візьмуся за відродження фестивалю з робочою назвою “Олександрія об’єднує”, який організовувала і проводила директор Олександрійського Центру дитячої та юнацької творчості Наталія Заболотнікова (нині керівник вокальної студії «Нові імена»). У ньому повинні брати участь всі творчі колективи міста, як комунальні, так і приватні. Необхідно створити велику конкурсну комісію, яка протягом кількох днів буде відбирати найяскравіші виступи, які, в свою чергу, увійдуть в загальноміський гала-концерт.
Але для просування усіх цих проектів нам потрібен власний фахівець, тому хочу ввести додаткову ставку менеджера.
– Для всього цього ще потрібна хороша команда.
– Так, команда однодумців – це головна запорука успіху. Зараз я переглядаю кадри і штатний розклад «Світлопілки». Тим, хто готовий працювати, можу відразу сказати: ласкаво просимо! Ну, а тим, хто не горить творчістю і, як то кажуть, тягне лямку, – до побачення.
– Не можу не запитати про долю народного аматорського театру ПК «Світлопільський». Яким бачиться його майбутнє?
– По-перше, є ідея, яку я підтримую обома руками – перейменувати його в театр Юрія Дзбановського. По-друге, визначити нинішнього керівника Тетяну Безсмольну, як фахівця, на повну ставку. Це те, про що говорили багато років. Театру потрібна людина, яка зможе віддавати всю себе творчості. Це перший крок до професійної трупи. Другий – вивести наших акторів на муніципальний статус, за прикладом таких колективів, як “Мелодія”, “Ліра”. Це дозволить підняти рівень театру, створити репертуар з 5-6 вистав, дозволить хоча б раз на тиждень ставити спектаклі.
– Безсмольна казала, що нашому театру потрібна свіжа кров, але де її шукати?
– І я дотримуюся такої думки – потрібно шукати нові обличчя, відкривати нові таланти. Думаю, для цього всі засоби хороші. Іноді доводиться чути здивовані питання: “А що, до вас можна прийти, спробувати свої сили?” Звичайно. І не тільки можна, але й потрібно!
Ми ж зі свого боку почнемо пошук в усіх напрямках – дамо оголошення, щось на зразок “Ми шукаємо таланти” в ЗМІ, Facebook, будемо ходити по навчальних закладах, шукати через знайомих і так далі.
Також треба розробити план майстер-класів та тренінгів для акторського складу театрів. Запрошувати до проведення навчання провідних діячів театрального мистецтва, заслужених та народних артистів України.
– А що з концертною діяльністю відомих артистів? Люди вже за ними скучили.
– Коронавірус рано чи пізно мине, і ми повернемося до нормального життя. Також і в гастрольній діяльності – продюсерські компанії нам уже дзвонять, цікавляться, запитують. Артисти, як і глядачі, скучили за сценою і публікою. Зараз іде відновлення гастрольних турів, природно, з дотриманням карантинних норм. Ми ж зі свого боку готові надати їм нашу сцену.
У найближчих планах – участь у “Театральній весні Кіровоградщини”. Хочемо в День театру – 27 березня – показати спектакль “По-мод-ньому”. До 9 квітня готується прем’єра театру “Апельсин” – “Шалом коханню, або Викрутаси долі”. Вистави відбудуться онлайн, їх можна буде переглянути на сторінках місцевих інтернет-видань. А ще до 9 Травня готуємо яскраву музично-театралізовану постановку.
– У твоїх планах також оновлення зовнішньої атрибутики «Світлопілки». Що мається на увазі?
– Хочу поміняти наш стенд перед ПК – фанерна афіша в залізній рамі – це минуле століття. Потрібно щось свіже, що привертає увагу. Можливо, це буде динамічний лайт-бокс, можливо, з рядком, що біжить. Тут потрібно подумати, подивитися, пошукати подібні цікаві рішення.
Також потрібно змінити дизайн квитків. Це повинен бути не клаптик паперу, а яскравий буклет. У планах спільно з рекламними агенціями розробити сайт ПК «Світлопільський», який висвітлюватиме і популяризуватиме сам заклад, його події та заходи. Із сайту можна буде дізнатися про розклад роботи гуртків, іх напрямки діяльності, плани та досягнення. Через офіційний сайт олександрійці та гості міста матимуть можливість забронювати чи викупити квитки на різноманітні заходи.
Вважаю, що ці плани найдуть своє втілення, і олександрійці побачать насичену, різноманітну і яскраву діяльність “Світлопілки”.

С. Іванов

Залишити відповідь

Войти с помощью: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Олександрійський тиждень

Олександрійський тиждень