2.10
2023

Молодий, талановитий і професійний. Його обожнюють учні і поважають колеги. З його вміннями він міг би працювати в ІТ-сфері в міжнародних компаніях і заробляти купу грошей. Але він не має таких амбіцій і продовжує працювати вчителем інформатики в Ліцеї №17. Знайомтеся – Олександр Дробот, дипломант Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2022» у номінації «Інформатика».

«10 років тому Олександр Ігорович при-йшов працювати до нашого закладу, – розповідає директорка Ліцею №17 Олена Терентьєва. – Спочатку вів інформатику в молодшій школі, згодом – у середній і старшій. Зараз працює в напрямку програмування, вчить майбутніх ІТ-шників, багато його учнів вступають у виші саме на комп’ютерні спеціальності, оскільки майбутнє – за цифровими технологіями.
У 2022 році Олександр Дробот став переможцем обласного етапу і лауреатом Все-українського конкурсу «Вчитель року» – із 24 місць посів 11. Він успішно подолав усі етапи випробування, продемонстрував високий рівень адаптації власної педагогічної ідеї на уроці інформатики, який провів у дистанційному режимі в Пункті незламності і отримав нагороду «За оригінальність і винахідливість». Це престижно для нашого закладу!
Олександр – чудова людина, прекрасний компетентний колега. Зараз займається електрон-ними журналами, які цього навчального року вперше будуть в усіх класах ліцею. Щирий і безвідмовний, завжди прийде на допомогу, дасть слушну пораду, цілодобово на зв’язку.
Взагалі колектив ліцею оновлюється, працювати з дітьми приходять молоді вчителі. Два роки тому по закінченні Центральноукраїнського університету прийшов працювати вчитель математики та інформатики Роман Гаврюшенко. Вони з Олександром Дроботом працюють у різних напрямках, але в обох особливий контакт з дітьми».
Олександр Дробот – продовжувач вчительської династії. Його бабуся була вчителькою математики Протопопівської школи, тато – Ігор Дробот – раніше працював у ЛІТі, а наразі – вчитель інформатики та математики в Київському НВК “Домінанта”, який входить до ТОП-30 шкіл України. «Мої батьки і директор Ліцею №17 внесли величезний вклад в мій розвиток, без них я б цього не досяг», – говорить Олександр.
Саша народився у Кіровограді, потім жив у селі Копанки Маловисківського району, а вже у підлітковому віці разом із сім’єю переїхав до Користівки, де закінчив Цукрозаводський НВК.
З комп’ютером на ти років з 13. З посмішкою згадує, що на старому системному блоці була кнопка Turbo boost (технологія саморозгону процесора під час сильного навантаження). Вже тоді хлопець сам розбирав і збирав комп’ютер, за що йому влітало. Але ніщо не могло зупинити процес пізнання. Знання, які отримав тоді, знадобилися Олександру протягом життя і приносять прибуток. Він може протестувати техніку і виявити неполадки, порекомендувати, як їх можна виправити. У його робочому кабінеті в Ліцеї усі комп’ютери в ідеальному стані, почищені і працюють на повну потужність. І дітей Олександр Ігорович вчить слідкувати за технікою – на окремих уроках усі разом вони розбирають і чистять комп’ютер.

Олександр – випускник Централь-ноукраїнського державного педагогічного університету, за спеціальністю – викладач математики та інформатики. На 5-у курсі йому набридло вчитися стаціонарно – перейшов на денну форму за індивідуальним планом і влаштувався на роботу у Протопопівську школу, де впродовж року читав математику та інформатику. Графік був шалений: прокидався о 4 ранку, щоб встигнути на електропотяг. Їхав у Кропивницький на навчання на три дні, потім повертався, готувався до уроків, а наступного дня о 6 ранку підйом і у школу на роботу пішки 5-6 кілометрів. А ще треба було встигати здати сесії.
Згодом на запрошення директорки перейшов працювати до ліцею №17. Паралельно закінчив магістратуру. Найперший випуск запам’ятався як дуже яскравий. Коли Дроботу на лінійці з нагоди останнього дзвоника вручали грамоту, його учні не стримували емоцій – підтримали улюбленого вчителя гучними вигуками. Діти його люблять і він їх теж.
У 2018 році учениця Олександра Дробота Марина Іванова посіла ІІІ місце в І обласному етапі Всеукраїнської науково-технічної виставки-конкурсу молодіжних інноваційних проєктів «Майбутнє України» у номінації «Робототехніка та роботехнічні системи». «Для дівчат це дуже високий показник, – говорить вчитель. – При цьому Марина спочатку не мала таланту до програмування, але у неї були дуже цінні риси – цілеспрямованість, посидючість та наполегливість – те, чого не вистачає талановитим дітям. Зазвичай талановиті діти думають, що і так все знають, але ті, хто замість таланту має працьовитість і напористість, швидко їх обгонять».
Запитую: багато зараз здібних до інформатики і талановитих дітей? «Один із 100, – чую у відповідь. – Посидючістю і працелюбством можуть взяти гарні результати 10 із 100. Із 800 учнів додатково з вчителем займаються 8». – «Але ж Ви працюєте з «цифровим поколінням», яке без смартфонів не уявляє свого життя. Напевно, з такими легко мати справу?» – «Моя чотирирічна донечка ще не вміє читати, проте знає, які кнопки треба нажимати на комп’ютері, як кодувати і декодувати повідомлення і що означають значки та іконки, – наводить приклад Олександр. – Але те, що діти проводять багато часу в інтернеті, не додає їм потрібних теоретичних знань. Вони володіють практичними навичками, які потрібні їм для буденного існування. Чи можна їх назвати корисними? Я вважаю, що проведення часу в TikTok та Instagram має більше негативного впливу, аніж позитивного. У Китаї потужна цифрова політика, що регламентує час, який діти проводять в інтернеті і доступ до певних ресурсів. І це правильно, на мою думку. У нас цензура майже відсутня. Те, що я бачу в Instagram, не вважаю таким, що вміщується в рамки дозволеного. 10-12-річна дитина не повинна бачити такий контент».

З приводу своєї участі у Всеукраїнському конкурсі «Вчитель року» Олександр говорить: «Цей досвід мені багато чого дав і насамперед – загартував методично. Я багато читав, шукав інформацію, і це дало поштовх до професійного зростання. Хоча, чим більше людина дізнається, тим більше розуміє, як багато ще не знає».
Цьогоріч Олександр Дробот підписав конт-ракт з вашингтонським відділом компанії Microsoft і є персональним адміністратором офісу № 365. Персональні посилання інтегрує у групі своїх учнів, які виконують завдання. Також Олександр впродовж 4 років займався робототехнікою разом із вчителем Олександром Мірошниченком у гімназії Короткова. Було багато чудових проєктів, з одним із них після перемоги у Всеукраїнському конкурсі Дробот потрапив до Книги успішних молодих вчителів Кіровоградщини 2019 року.
Зі своїми знаннями він міг би спробувати влаштуватися на роботу в міжнародні компанії у Києві, Харкові або за кордон. Але не хоче: «У мене багато друзів, з якими я спілкуюся. Я вірю в Бога. І поки що маю відчуття, що потрібен саме тут, я на своєму місці, з усіма своїми талантами. У мене жодного разу не було професійного вигорання, тому що мені подобається моя робота, мені тут комфортно. Ну піду я в ІТ-сферу і зароблятиму на 2 тисячі доларів більше. Заробити я можу і тут. А гроші ще нікого з моїх знайомих щасливими не зробили».
Можливості заробити Олександр і справді знаходить – займається веб-програмуванням.
Запитую: «За що Ви любите свою роботу?» – «Вона мене заряджає, – щиро відповідає молодий вчитель. – У мене багато планів».
Вчителів-чоловіків у школах не вистачає. Можливо, тому діти так їх люблять. Звичайно, як і будь-яка інша, професія вчителя підходить не всім, і не кожен підходить для цієї професії. Але добре, коли все співпадає якнайкраще.
І наостанок – привітання з професійним святом від директорки Ліцею №17 Олени Терентьєвої: «День працівника освіти – це дуже важливе свято для всіх. Кожна дитинка у віці 6-7 років приходить до навчального закладу, по закінченні якого перед нею відчиняються двері вишів. Кожна людина вчиться протягом усього життя. Тому професія вчителя дуже важлива. Мої шановні колеги, я вас вітаю! Успіхів вам, натхнення і здійснення мрій!»


Олена Карпачова

Залишити відповідь

Войти с помощью: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Олександрійський тиждень

Олександрійський тиждень