Обличчям до культури
На сесії міськради була прийнята «Програма розвитку туризму та збереження культурної спадщини Олександрійської територіальної громади на 2021-2026 роки». Ця програма відрізняється від усіх попередніх тим, що за всі роки існування подібних програм у нашому місті вперше на її реалізацію планується виділити реальні і значні кошти – це майже 600 тис. гривень. Про особливості нового документа ми попросили розповісти начальника управління культури та туризму міської ради Ольгу Переведенцеву.
– Як не прикро про це казати, але практика державного і місцевого самоврядування завжди будувалася по відношенню до культури за залишковим принципом. І ось нарешті ми відчули, що міська влада змінює своє ставлення до культури. У цьому році була не тільки розроблена нова сучасна програма, а й підкріплена реальними коштами, що додає нам впевненості у її виконанні.
Якщо казати про програму в цілому, то її основна мета – формування сприятливих умов для створення та просування туристичних продуктів Олександрійщини, збільшення туристичного потоку та його перетворення на прибуткову галузь економіки громади, а також збереження та використання об’єктів культурної спадщини.
– Але Олександрія ніколи не була, так би мовити, туристичною «меккою». Як ми можемо конкурувати з такими відомими брендами, як Київ, Львів, Одеса?
– Звичайно, наше місто не таке насичене культурно-історичним спадком, як відомі міста України, але нам теж є що показати.
Для цього треби вирішити місцеві проблемні питанням, які стримують розвиток в’їзного та внутрішнього туризму. У нас більшість туристично-рекреаційних об’єктів мають недостатньо розвинену інфраструктуру, відсутні брендові заходи та так звані туристичні «магніти», недостатня кількість готелей, відсутня маркетингова стратегія.
– То що для цього треба зробити?
– Розв’язання цих проблемних питань можливе за умови забезпечення сприятливого інвестиційного клімату, залучення вітчизняних та іноземних інвесторів у туристичну сферу, здійснення комплексу заходів щодо удосконалення системи управління туристичною галуззю, посилення контролю за якістю надання туристичних послуг, належного фінансування.
Якщо казати про конкретні дії, то тут величезний обсяг робіт, прописаний програмою. Це створення сучасного вебпорталу; виготовлення та встановлення інформаційних стендів та боксів з QR кодом на залізничному, автобусному вокзалах та в основних туристичних геолокаціях; розробка, виготовлення якісної інформаційно-презентаційної та сувенірної продукції; участь в обласних, національних та регіональних спеціалізованих туристичних виставках та форумах; проведення рекламних кампаній, прес- та інфотурів; створення промороликів про туристичний потенціал громади; створення та постійне наповнення туристичним контентом сторінок у соціальних мережах; розробка нових туристичних маршрутів, організація та проведення брендового фестивалю; облаштування тематичних міні-будиночків (куренів) для продажу сувенірної та крафтової продукції; облаштування зупинок тимчасового відпочинку стаціонарними стендами із зображенням логотипу Олександрійської територіальної громади.
Також у план включені такі завдання, як визначення меж території пам’яток архітектури та містобудування, монументального мистецтва й історії місцевого значення, затвердження зон охорони, сприяння включенню пам’яток архітектури та містобудування, історії та монументального мистецтва місцевого значення в національні та місцеві туристичні маршрути.
С. Петренко
Залишити відповідь