30.11
2022

Будні комунальників

Рубрика: Новости. Автор: Olena

Чим займаються зараз комунальні підприємства міста, в інтерв’ю нашому кореспонденту розповів начальник управління ЖКГ Олександрії Михайло Сулятицький.

– Головним завданням комунальників на сьогоднішній день є підготовка і стабільне проходження зимового періоду. Наші підприємства відпрацювали необхідні заходи, вся техніка готова, забезпечена матеріалами та запчастинами, працівники виконують свої обов’язки. Створені запаси паливно-мастильних матеріалів, закуплений посипний матеріал. Зараз докуповуємо сіль, необхідну для посипання під час ожеледиці.
Алгоритм дій у разі погіршення погодних умов і графіки роботи узгоджені та затверджені з міською радою й ДСНС. Перше випробування техніки ми вже пройшли у ніч із 17 на 18 листопада, коли в Олександрії випав перший сніг. Комунальні служби були готові до негоди й розпочали роботу з 4 години ранку. До прибирання міста залучили 5 одиниць техніки та працівників КП «Чисте місто». Комунальники оперативно розчищали тротуари та дороги, посипали спеціальною протиожеледною сумішшю спуски, підйоми, місця біля зупинок громадського транспорту та перехрестя. У першу чергу увага приділялася найбільш навантаженим дорогам, де постійно курсують автобуси й інший транспорт.
Крім того, у зимовому утриманні вулично-шляхової мережі Олександрійської громади братиме участь спеціальний транспорт КП «Теплокомуненерго», ОВКГ ОКВП «Дніпро-Кіровоград», КП «Світлоцентр». У разі необхідності до ліквідації наслідків стихії залучатимуть спецавтотранспорт ДСНС та приватних підприємств.
Треба відмітити, що незважаючи на фінансові складнощі, КП “Теплокомуненерго” заключило договір з кременчуцькою фірмою на придбання екскаватора. Ця додаткова одиниця техніки дозволить швидше проводити аварійні роботи та усувати пориви, також вона може бути залучена для виконання інших завдань комунальних служб.
Говорячи про системи комунікацій житлового фонду, хотілося б сказати про скарги, які надходять до управління ЖКГ. Це стосується питання “Де чиї труби і хто має їх обслуговувати?” Всі вуличні комунікації до фундаменту будинку знаходяться у зоні відповідальності комунальних служб. А все, що знаходиться всередині – це власність мешканців, тож відповідальність за їхній стан несе та організація, з якою мешканці уклали договори на обслуговування. Це або “Житлогосп”, чи інша управляюча компанія. Тож за всіма питаннями треба звертатися саме до них або до диспетчерських аварійних служб. Трапляються випадки, коли управляючі компанії або голови ОСББ не мають договорів на обслуговування, але починають шукати “крайніх” у своїх проблемах. Тож закликаю відповідальних осіб не зволікати, не чекати, поки десь прорве, а своєчасно укласти договори на обслуговування.
Також непоодинокі випадки, коли нам закидають невиконання тих чи інших робіт з ремонту або благоустрою будинків. Зазначу, що ми повинні виконувати тільки ті роботи, на які є кошти на рахунках будинків. Сьогодні вже немає такого поняття, як балансоутримувач (як це було раніше в особі ЖКГ), а є власники будинків – це його мешканці. І коли до нас звертаються зі скаргами, наприклад, на протікаючий дах, то спочатку розберіться зі своїми рахунками. До речі, на сьогоднішній день проплата за комунальні послуги складає 80 відсотків.
КП “Житлогосп” або управляюча компанія не можуть взяти кошти у якогось будинку і зробити за їхній рахунок ремонт в іншому. Ми можемо виконувати роботи лише в аварійних ситуаціях за рахунок місцевого бюджету.
Зараз виникла спірна ситуація у будинку на вул. Поштовій (Першотравневій) № 53. В одному з під’їздів не працює ліфт. На рахунку будинку кошти на ремонт є, але мешканці хочуть робити його за рахунок міста. Треба нагадати, що в країні йде війна, через що багато програм, які стосувалися житлово-комунального господарства, заморожені, в тому числі й по заміні або ремонту ліфтів.
Є у місті велика проблема з вивозом сміття. Підрядні організації не хочуть працювати в борг, а мешканці, у першу чергу приватного сектора, не хочуть платити. Є серед них чимало таких, що вивозять своє сміття до контейнерів багатоповерхівок, але чому одні повинні платити за інших?
Ще є й така проблема. У місті є контейнерні майданчики, куди несуть сміття користувачі з різних територій, і у кожного є договір з різними фірмами, що вивозять сміття. Так ось, останні кивають один на одного, мовляв, це не моє сміття, особливо коли мова йде про негабаритне. У підсумку взагалі його ніхто не вивозить. Тож вважаю, що цьому треба покласти край і навести тут порядок.
А взагалі треба налагодити вивіз сміття міським комунальним підприємством “Чисте місто”, щоб не залежати від приватних фірм. Такі плани у міської влади були, більше того, у березні цього року ми мали отримати дві сміттєзбиральні машини, але завадила війна. Сподіваюся, що в наступному році ми зможемо все ж таки здійснити задумане – придбати автомобілі і розпочати роботу.
Стосовно ремонту доріг і розритих вулиць треба сказати, що від цього нам нікуди не дітися: щоб замінити всі проблемні ділянки мереж тепло- і водопостачання (саме тут левова частка всіх аварій міських комунікацій), треба сотні мільйонів гривень. Таких коштів у громади немає, тож доводиться миритися з ситуацією і вирішувати проблему методом латання поривів. Багато мереж проходить саме під проїжджою частиною доріг, тому їх розкриття викликає багато нарікань від мешканців міста. Що на сьогоднішній день у наших силах – то це робити підсипку тих місць, де були проведені ремонтні роботи. Асфальтний завод уже стоїть на консервації, тож латання цих ділянок, як, до речі, й ямковий ремонт вулиць, ми зможемо робити лише навесні.
28 жовтня розпочався опалювальний сезон у місті, проте, як і в попередні роки, є проблеми з аварійними ситуаціями на теплових магістралях. Через зношеність труб трапляються пориви, тож тепловикам доводиться працювати в надзвичайному режимі, щоб їх усувати. Ще є проблеми з розвоздушуванням систем опалення у квартирах. Це мають робити мешканці верхніх поверхів, проте бувають випадки, коли господарі квартир відсутні або за якихось інших обставин не можуть розвоздушувати систему. Тож доводиться робити це через підвальні приміщення, що складно технічно і займає багато часу.
Найголовнішим завданням узимку буде недопущення заморожування систем теплопостачання. Ми повинні бути готові до будь-якого розвитку подій. Але вже зараз відомо, що тепла у наших квартирах буде менше через значне скорочення лімітів природного газу. Олександрійці мають з розумінням поставитися до цього і потурбуватися про теплий одяг та додаткові заходи теплозбереження.


Г. Сергєєв

Залишити відповідь

Войти с помощью: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Олександрійський тиждень

Олександрійський тиждень