8.09
2023

Цьогоріч рекламному агентству «Алігатор» виповнилося 15 років. «Час несеться зі швидкістю звуку. Ось тут, наче вчора, ти – випускниця інституту з червоним дипломом дизайнера – вийшла на вулицю і розгублено думаєш: «А що далі?»… У маленькому місті, без зв’язків і мішків грошей. І тут тобі, наче сніг на голову, прилітає від товариша: «А давай спробуємо створити рекламне агентство?» 2008 рік, січень…. «А давай!» Скільки всього трапилося за ці роки, скільки орендованих офісів, квартир, обладнання, помилок та успіхів, невдач та тріумфів, розчарувань та гордості…. Так, саме гордість – це слово я можу сьогодні впевнено сказати про рекламне агентство «Алігатор», – говорить засновниця і керівник «Алігатора» Світлана Девчич.

– Коли озираюся назад, розумію, що навіть наші київські колеги не завжди можуть похвалитися такими проєктами. А їх за 15 років були тисячі – від локальних магазинів чи онлайн-бізнесів до стадіонів, елеваторів, заводів, конференц-холів, міжнародних організацій. Почавши з радіо– та зовнішньої реклами, ми розширилися на поліграфічному та сувенірному ринках. Яке ж це щастя: тримати надруковану книгу та вдихати аромат свіжої фарби, яка радість пакувати ручки чи чашки з лого або складати футболочки для літнього табору, або встановлювати наші банери, розкладати сумки, бейджі, блокноти для конференції! Результати нашої роботи можна не лише побачити, а й потримати в руках, покрутити і залишити на пам’ять. Як трепетно іти вулицею міста і пишатися своїм дизайном вітрин, стаканчиків з кавою або візиткою у таксиста! І все це завдяки вам, друзі, адже першими замовниками були саме ви, які друкували подушечку або календарик з фото. А потім ви відкривали бізнеси, а ми були поруч. Разом розвивалися, сміялися, долали труднощі і росли. Дякую моїй команді за роботу, підтримку та розуміння. Сьогодні не найпростіші часи для нашого бізнесу, але ми вистоїмо і станемо ще кращими – з новою технікою (яка має властивість зламатись у найнеобхідніший момент), з новими силами (після нашої перемоги) та новими можливостями, які відкриє нам світ.

Світлана згадує, як все починалося. Вона щойно закінчила КІРУЕ і отримала диплом дизайнера, працювала на радіо РВД. В Олександрії тоді рекламних агентств не було, лише одна друкарня. Стартового капіталу також немає, але є дике бажання працювати у напрямку реклами. Ризикнули і відкрили перше в місті рекламне агентство. Офіс – маленька кімнатка 2х2 метри – знаходився у готелі «Топаз». Лише одне робоче місце, стаціонарний комп’ютер зі старим ламповим монітором. Перша бізнес-ідея – реклама на транспорті.
Досвід роботи рекламістом на радіо дозволив Світлані сформувати певну клієнтську базу. Але спершу всі, кому пропонували розмістити зовнішню рекламу на транспорті, відмовлялися. Насамперед через високу ціну – надрукувати широкий формат у Дніпрі було дорого. Першою, хто повірив в ідею, була Інна Біланюк – власниця магазину «Аква Світ». І незабаром один із міських автобусів – ПАЗик – вийшов на маршрут прикрашений великою яскравою рекламою. Через тиждень замовників було вже 10 – підприємці побачили і захотіли також. Отже, бізнес-ідея виявилася вчасно, вистрелила і відразу окупилася. Світлана сама створювала і верстала макети, малювала, замовляла, клеїла. А потім уже пішли візитки, флаєри, газета «Інфо-маркет» у «Фуршеті» і багато чого іншого.
«Якось звернувся тодішній мер Олексій Скічко і замовив рекламу до Дня міста на білборді, – згадує Світлана. – Для мене це був такий виклик! Ніколи в житті не друкувала такі великі розміри, треба було якісне фото, а головне – як зробити все на старому комп’ютері? Впоралися за тиждень – комп’ютер довго обробляв зображення. Замовник залишився дуже задоволеним, а «Алігатор» після цього став виготовляти рекламу на білбордах. Ми вчилися на власних шишках, готової второваної доріжки не було, а в інституті не вчили, як налагодити бізнес і організувати продажі. Багато чому доводилося вчитися самостійно, допомагали (і досі допомагають) курси і навчання онлайн. Усі завдання, які робиш уперше, здаються важкими, а потім стають легкими.

Є клієнти, які співпрацюють з «Алігатором» з перших днів. Наприклад, магазини «Ларец» – вивіски, візитки, бірки, реклама».
Зараз перелік продукції та послуг, які надає «Алігатор», дуже великий. Багато сувенірної продукції, брендований одяг. Дуже затребувані прапори окремих підрозділів ЗСУ – з емблемами, написами і символами. Вже декілька років РА «Алігатор» працює у ТЦ «Мандарин Плаза» на вулиці Братській. До пандемії та війни були філії у Знам’янці та Києві, але їх довелося закрити. Все одно всі замовлення зараз відправляються поштою, і Алігатор надсилає свою продукцію не лише Україною, а й за кордон. Майже все друкується в Києві на потужному обладнанні.
До речі, влучну назву агентству придумав Євген Біланюк: «Алігатор, з’їж конкурентів!». Світлані сподобалося, і вона зробила червоний логотип. Сьогодні їй всі дарують крокодильчиків, і біля її робочого місця в офісі можна побачити цілу колекцію маленьких і великих алігаторів. Вже штук 50, напевно, є.
В агентстві працюють двоє дизайнерів, включаючи саму Світлану, яка живе за кордоном і разом з чоловіком виховує дворічну донечку Софійку. «Я шалена мама. Їхала народжувати в пологовий будинок і в машині домальовувала замовлення, – посміхається Світлана. – Зараз, якщо донечка у садочку, малюю вдень, а якщо вдома – то вночі, чотирьох годин для сну мені цілком вистачає. Професія зручна тим, що можна працювати у будь-який час доби і у будь-якому місці, головне – щоб з тобою був комп’ютер. Я дуже люблю подорожувати, з 2010 року побувала у багатьох країнах світу, включаючи Америку і Китай. Ми з чоловіком обоє легкі на підйом і до народження дитини часто подорожували. У кожній країні цікаво. Але не скрізь хотілося б жити.
За 15 років я жодного разу не пожалкувала про свій вибір. Мені дуже подобається робочий процес, особливо якщо замовник з тобою на одній хвилі. Люблю складні замовлення, над якими потрібно подумати і покреативити. Зараз багато тендерних замовлень із Києва. Громадські організації проводять конференції, а ми виготовляємо для них прес-воли, бейджі, брендовані блокноти і ручки. Після того, як в Олександрії два роки тому з’явився власний бренд, часто замовляють продукцію з ним. Логотип міста має органічний вигляд і на блокнотах та ручках, і на футболках та шоперах. Він простий, уніфікований і дуже класний, з ним легко працювати. Ми з чоловіком носимо одяг з брендом нашого міста і шопери з написом «Ти і я Олександрія».
Зараз обсяги замовлень впали, але є плани розвитку, і в будь-якому випадку зачинятися ми не будемо, які б кризи не довелося долати. Я собі дала обіцянку: будемо працювати до Перемоги. А потім розширимося і переїдемо до більшого приміщення».
Віримо, що так і буде і бажаємо «Алігатору» розвитку і процвітання!


Олена Карпачова

Залишити відповідь

Войти с помощью: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Олександрійський тиждень

Олександрійський тиждень