22.11
2019

Останнім часом до працівників ОКВП «ДніпроКіровоград» у мешканців Олександрії назбиралося чимало запитань. Тож ми зібрали їх та направили керівнику місцевої філії підприємстваОлександру Онищенку. На жаль, відвертої розмови не вийшловін, як людина, підпорядкована вищому керівництву, передав наші запитання до обласного управління. Чомуна жаль”? Тому що олександрійці, які знають нового керівника особисто, відгукуються про нього як про відповідальну людину, яка глибоко переживає за свою справу. Натомість відповіді, що ми отримали, нагадують те, що ми вже неодноразово чули від поважних уповноважених осіб ОКВП. Тож, вибачте, вийшло те, що вийшло.

Чимало олександрійців скаржаться на неякісну воду.

– Так, дійсно, за деякими адресами виникають проблеми з якістю води. Причинами можуть бути старі внутрішні мережі в будинках та наслідки раптової зміни руху води під час зупинок її постачання.

Що в такому разі робити споживачеві?

– Якщо у споживача є скарги на якість води, необхідно зателефонувати до диспетчерської служби за номером 7-23-65 та повідомити про проблему. На місце виїжджають наші бригади і лаборанти, які відбирають проби води, проводять лабораторні дослідження та необхідні технологічні роботи для покращення водопостачання.

Хто контролює якість води?

– Законом України «Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення» визначено обов’язкове оприлюднення суб’єктами господарювання інформації, зокрема, про якісні характеристики товарів, послуг.

ОКВП «Дніпро-Кіровоград» прозоро та відкрито здійснює свою господарську діяльність і всю інформацію в порядку, визначеному ст. 5 вказаного вище Закону, розміщує на своєму офіційному веб-сайті у мережі інтернет та на інформаційних стендах в абонентських відділах.

Для ознайомлення з результатами хіміко-мікробіологічних вимірювань питної води, починаючи з 2013 року, жодному органу державної влади, місцевого самоврядування, підприємству чи фізичній особі не потрібно подавати письмові запити, оскільки можливість ознайомлення з ними надана в цілодобовому режимі на веб-сайті підприємства за наступним посиланням – http://dnipro-kirovograd.com.ua/index.php?p=yakist.

Згідно з проведеним виробничим контролем якості питної води, відхилень від показників якості води, призначеної для споживання людиною, зафіксовано не було.

Лабораторний контроль за якістю води ведеться на всіх етапах її очищення. Виробничі лабораторії ОКВП «Дніпро-Кіровоград» атестовані на проведення вимірювань хімічних, фізико-хімічних, бактеріологічних, гідрологічних показників питної води, джерел водопостачання, зворотної та дистильованої води.

Відповідно до ст. 43 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», державний контроль якості питної води здійснюють органи місцевого самоврядування та виконавчі органи державної влади, відповідно до наданих повноважень. Станом на 25.10.2019 року, від органів, які здійснюють державний контроль, не надходило зауважень, приписів чи інших документів про невідповідність нормам якості питної води.

Є скарги на слабкий напір води на верхніх поверхах будинків.

– Олександрійське ВКГ є підприємством, яке експлуатує та обслуговує збудовані водопровідні й каналізаційні мережі, що перебувають у нього на балансі.

Згідно з «Правилами технічної експлуатації систем водопостачання та каналізації населених пунктів України», межею розподілу внутрішньої та зовнішньої систем водопроводу є зовнішня поверхня стіни будинку. Для вирішення питання покращення водопостачання на верхніх поверхах житлових багатоквартирних будинків споживачам рекомендовано: провести прочистку фільтру та виконати ревізію власних (квартирних) водопровідних мереж, для цього треба звернутися з заявою в Олександрійську службу з ремонту та повірки приладів обліку води (для виконання розпломбування водолічильника); при необхідності звернутися до балансоутримувача будинку, який обслуговує внутрішньобудинкові водопровідні мережі.

Чому в мережах часті пориви?

– Водопровідна система – доволі складний інженерний комплекс. Значна частина споруд цього комплексу за час експлуатації відпрацювала нормативний термін і потребує оновлення. Проблема стосується водопровідних мереж зі стальних або чавунних трубопроводів.

Протяжність мереж водопостачання, за які відповідає Олександрійське ВКГ ОКВП «Дніпро-Кіровоград», – 317,142 км, знос складає – 50,9%. Протяжність мереж водовідведення – 137,790 км, знос складає – 80,71%.

Аварійні ситуації зумовлені значною кількістю факторів: зношеність водопровідних труб, перепади тиску в системі водопостачання, вплив несприятливих гідрогеологічних умов на трубопроводи, втручання в систему самих мешканців будинків тощо. В результаті цього водоканали несуть матеріальні затрати, а споживач не отримує воду в належній кількості, що, в свою чергу, призводить до зростання нарікань від населення.

Працівниками Олександрійського ВКГ ОКВП «Дніпро-Кіровоград» з початку 2019 року проведені роботи з капітального та поточного ремонту водопровідних і каналізаційних мереж на суму 327,6 тис. грн. Замінені 1,723 км водопровідних та 0,065 км каналізаційних мереж. Проведені ремонти запірної арматури, насосного обладнання та оглядових колодязів.

Прокоментуйте повідомлення уВечірній газетіпро абонплату в розмірі 15,48 грн (за наявності одного лічильника).

– З набранням чинності нової редакції Закону України «Про житлово-комунальні послуги» з 01.05.2019 року, плата виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором складається з трьох платежів, що передбачено ч. 3 ст. 14 цього Закону:

1) плати за послугу, що розраховується, виходячи з розміру затверджених цін/тарифів на відповідну комунальну послугу та обсягу спожитих комунальних послуг, визначеного відповідно до законодавства;

2) плати за абонентське обслуговування, граничний розмір якої визначається Кабінетом Міністрів України;

3) плати за обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, які забезпечують надання такої послуги, що визначається договором між виконавцем та співвласниками.

Аналогічні положення передбачені п. 31 та 32 Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і типових договорів про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 липня 2019 №690.

Абонентська плата розрахована підприємством відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. №808 «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам багатоквартирних будинків за індивідуальними договорами», до якої включено витрати на періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку та станом на 24.09.2019 року складає 15,48 грн/міс. за один розподільчий засіб обліку. Такий розмір абонентської плати є нижчим за визначений граничний рівень в державі, який становить 28,47 грн.

Визначена підприємством абонентська плата нараховується всім без винятку споживачам, з якими укладено індивідуальний договір про надання послуг централізованого водопостачання в багатоквартирному будинку.

Водночас співвласники багатоквартирного будинку можуть прийняти рішення про іншу модель організації договірних відносин із виконавцями комунальних послуг, за якою абонентська плата не нараховується, а саме: надання комунальних послуг за колективним договором. Це єдиний виняток, коли абонентська плата не нараховується.

У разі, якщо співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі організації договірних відносин з виконавцем комунальної послуги, укладається індивідуальний договір про надання комунальної послуги (без обслуговування внутрішньобудинкових мереж).

Враховуючи вищевикладене, у обласного комунального виробничого підприємства «Дніпро-Кіровоград» відсутні правові підстави виключати з положень індивідуальних договорів про надання послуги централізованого водопостачання та водовідведення (без обслуговування внутрішньобудинкових мереж), які підприємство укладає на основі типового договору, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 05 липня 2019 р. №690, зобов’язання споживача щодо плати за абонентське обслуговування.

Звертаємо увагу на те, що відповідно до п. 6 вказаних Правил, послуги централізованого водопостачання та водовідведення надаються виключно на договірних засадах.

Якщо Водоканал обласного підпорядкування, чи може міська влада впливати на його рішення?

– Як ОКВП «Дніпро-Кіровоград», так і міські органи місцевого самоврядування працювали і працюють на благо мешканців міст і селищ Кіровоградської області для задоволення їхніх потреб. Тому вважаю, що тільки спільними зусиллями та на умовах взаєморозуміння можливо вирішити проблемні питання, якщо вони виникають.

Генеральний директор ОКВП «ДніпроКіровоград» на громадських слуханнях в Олександрії довів до присутніх, що запланована вартість послуг з централізованого водопостачання та водовідведення буде складати 37,47 грн за 1м3. Але ж Кабінет Міністрів установив граничний розмір в 24,80 грн.

– Під час відкритого обговорення необхідності встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення на 2020 р. в м. Олександрії, генеральний директор ОКВП «Дніпро-Кіровоград» Р.І.Ілик повідомив, що перегляд тарифів на послуги зумовлений вимогами чинного законодавства, зменшенням обсягів реалізації по водопостачанню на 1,61%, зростанням вартості реагентів, зокрема хлору на 113,9%, коагулянту на 31,5% та гіпохлориту натрія на 68,4%, електроенергії (18,1% по першому класу, 19,7% по другому класу), матеріалів, запчастин, послуг, підвищенням рівня оплати праці, необхідністю погашення частини кредиту Світового банку та відсотків за його користування.

Таким чином, у разі зростання вартості вищевказаних складових, прогнозований розмір тарифу на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення на 2020 рік може становити 37,47 грн за 1м3.

Скільки абонентів у місті, скільки серед них боржників?

– Кількість абонентів, станом на 01.10.2019 року – 40 386, з них: багатоквартирні будинки – 26 545; малоквартирні будинки – 13 841.

Абонентів-боржників, які мають борг понад 1000 грн – 2 443, їхня заборгованість складає суму 13 269 623, 94 грн, з них: 1 728 абонентів з багатоквартирних будинків на суму 10 961 928,05 грн; 715 абонентів з малоквартирних будинків на суму 2 307 695,89 грн.

Чи достатнє фінансування та матеріальне забезпечення служби?

– Кожне підприємство бажає, щоб фінансування і матеріальне забезпечення було якнайкращим. Фінансування нашого підприємства залежить від вчасної та в повному обсязі сплати абонентами за надані послуги з водопостачання та водовідведення.

На яких вулицях відсутнє водопостачання і які є перспективи його підключення?

– На даний час у місті та районі достатньо великий перелік вулиць, де відсутнє централізоване водопостачання. Наприклад, у 15-у мікрорайоні це вулиці Козацький Шлях (Куйбишева), Франка, Степняка-Кравчинського, у районі Ново-Пилипівки це вулиці Радіщева, Шмідта, Курча-това, Макаренка, в місті – частково Таврійська (Примакова), Козацька (Червоноказача).

Для проведення робіт з підключення вулиць до централізованого водопостачання спочатку необхідно розробити проектно-кошторисну документацію.

Розвиток мереж, прокладання нових – це складова розвитку територій, якою займаються органи місцевого самоврядування або мешканці та/або підприємства, що мають наміри приєднатися до систем централізованого водопостачання та/або водовідведення.

 Сергій Гавриленко

Залишити відповідь

Войти с помощью: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Олександрійський тиждень

Олександрійський тиждень