24.05
2019

«Поясніть, будь ласка, що відбувається зі сплатою за електроенергію. Тільки-но пережили довжелезні черги, плутанину і нервування при зміні оператора газорозподільних мереж, як тут ось вам – те ж саме, тільки в іншій службі. З нового року змінилася компанія, яка надає побутовим споживачам послуги з постачання електроенергії, і почалося. Куди і кому платити, звідки виникли борги, як бути із субсидіями – нічого не зрозуміло. В абонентському відділі «Кіровоградобленерго» купа людей, у кожного проблеми, і всі нічого не розуміють. А спеціалісти нічого не пояснюють, їм немає коли розбиратися з конкретними випадками. Випадків багато, вони різні, а як вирішити спірні питання – ніхто не знає.

Наприклад, у моєї мами, яка живе в селищі Олександрійському, раніше була переплата за електроенергію – до тисячі гривень. У березні під час звірки фахівці «Обленерго» сказали: «Поки що не платіть». А тепер мамі принесли папірець із написаним на ньому боргом за 2018 рік – 290 гривень. Звідки він узявся? Адже у «старій» компанії була переплата! І так у багатьох маминих сусідів.

Про плутанину розповідають усі і скрізь. Телефонуєш, наприклад, щоб передати показники електролічильника, а тобі говорять: «У вас борг». Треба йти на звірку в офіс «Обленерго», годинами стояти у чергах, нести з собою книжки по оплаті за послуги, але на них ніхто і не дивиться, нараховують борги усім, навіть тим, у кого будинок у селі, куди приїздять працювати на городі лише у вихідні. Звідки взялися борги – ніхто пояснити не може. Зате говорять: «Поки сплатите борги, новій компанії можете гроші не платити – вам дають кредит». Який ще кредит? З якого потім також виросте борг? І як зараз передавати показання лічильника за телефоном? Додзвонитися нереально, по інтернету неможливо, не відпрошуватися ж з роботи щомісяця, аби оббігати усі інстанції?»

Валентина Істратова

Постановою НКРЕКП від 14.06.2018 року №429 ТОВ «Кіровоградська обласна енергопостачальна компанія» отримала ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачам. Крім цього, ТОВ «Кіровоградська обласна енергопостачальна компанія» (КОЕК) є постачальником електроенергії за «вільними цінами» як на території Кіровоградської області, так і на території України. З першого січня 2019 року саме КОЕК надає послуги з постачання електричної енергії побутовим (населенню) та малим не побутовим споживачам, а ПрАТ «Кіровоградобленерго», відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», з 1.01.2019 р. надає виключно послуги з розподілу електроенергії, а не з її постачання.

Як повідомляє КОЕК, заборгованість, яка утворилася до 1.01.2019 р., сплачується на рахунки ПрАТ «Кіровоградобленерго» за реквізитами, що вказані в платіжних документах цього товариства. Реквізити ТОВ «Кіровоградська обласна енергопостачальна компанія» (КОЕК) розміщені на сайті цієї компанії у розділі «Побутовим споживачам» – вкладка «Реквізити для оплати послуг». Про ці зміни повідомлено усім банківським установам області. Втім, щоб уникнути непорозумінь, КОЕК радить нагадати касиру в банку чи на пошті про зміну одержувача коштів. Також оплату можна здійснити безпосередньо на сайті ТОВ «КОЕК» – посилання «Оплата». Особовий рахунок споживача не змінено.

Але – увага! Показники спожитої електроенергії слід повідомляти щомісяця з 1 по 5 число до ПрАТ «Кіровоградобленерго»! Найбільш зручно це зробити на сайті ПрАТ «Кіровоградобленерго», де є функція «Надати показники» та функція «Отримання рахунку електронною поштою» (ПрАт «Кіровоградобленерго» надсилає на Вашу електронну адресу запит з проханням надати показники лічильника, ви вносите показники і дату їх зняття у повідомлення та повертаєте його ПрАТ «Кіровоградобленерго», де, згідно з наданими показниками, здійснюються розрахунки, і в перших числах місяця Ви отримуєте на електронну адресу рахунок для сплати). Для цього потрібно надіслати на адресу kanc@kr.energy.gov.ua повідомлення з поміткою «Доставка рахунків електронною поштою», в якому вказати Вашу електронну адресу (e-mail), повну поштову адресу будинку чи квартири, на які Ви бажаєте отримувати рахунки, ваші прізвище, ім’я та по-батькові, номер особового рахунку, контактний номер телефону.

Показники можна передати і на електронну пошту кол-центру: call-centre@kiroe.com.ua або за телефонами кол-центру: 0-800-501-148 (безкоштовно), 067-521-15-70 та 050-488-80-63 (цілодобово). Нові рахунки будуть відображатися лише в особистому кабінеті на сайті ТОВ «КОЕК».

Багатьох споживачів турбує питання щодо коштів, які були сплачені у вигляді авансових платежів або помилково перераховані на рахунки ПрАТ «Кіровоградобленерго» – у КОЕК запевняють, що протягом лютого-березня всі вони були перераховані на відповідні рахунки ТОВ «КОЕК». Винятком є споживачі, кредиторська заборгованість яких виникла внаслідок отримання ними субсидій (невикористані субсидійні кошти поверталися до Державного бюджету, і тому виникали борги).

Якщо споживач не згоден з боргом чи не може самостійно розібратися з іншими питаннями щодо нарахування і сплати за спожиту електроенергію, треба звернутися до регіонального представництва ТОВ «Кіровоградська обласна енергетична компанія» – в Олександрії воно працює в одному приміщенні з РЕМ ПрАТ «Кіровоградобленерго» за адресою: вулиця Діброви,1. Кожен конкретний випадок потребує індивідуального розгляду.

У КОЕК наголошують, що діяльність підприємств енергетичної сфери контролюється державою, будь-які порушення присікаються і тягнуть за собою покарання, тому енергетики самі зацікавлені у відсутності боргів і переплат.

Олена Карпачова

Залишити відповідь

Войти с помощью: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Олександрійський тиждень

Олександрійський тиждень