1.08
2023

Минув рік, як на маршрути Олександрії вийшли автобуси власного комунального транспортного підприємства. Судячи з численних відгуків пасажирів, вони зарекомендували себе з найкращого боку. Ми вирішили зустрітися з керівником КП «Олександрійський транспорт» Олександром Коноваловим і розпитати про становлення підприємства та перспективи розвитку.
На зустріч з директором кореспондент «ОТ» відправився на комунальній “п’ятірці” і ось що почув від пасажирів.

– Я пасажир з 30-річним “стажем“, – розповідає Валерій Пашуватов, – і мені є з чим порівнювати. Тож можу сказати, що такого комфортного пересування містом ще ніколи не було.
– Бувала у багатьох країнах Європи, користувалася тамтешнім транспортом і можу зазначити, що сідаючи в олександрійські комунальні автобуси, відчуваю себе, як у Європі, – говорить Людмила Миколайчук. – Це здорово. А зважаючи на різницю у вартості проїзду, то ми ще й попереду!
– Щодня їду на “Кірова” з БАМу і жодного разу не було запізнення автобуса, – продовжує Валентина П. – Кондуктори ввічливі, у салоні чисто і прохолодно. А ще мені син встановив програму в телефон, і мені подобається слідкувати за рухом автобуса. Зараз вже не “лечу” на зупинку, як раніше хвилин за 15, щоб, не дай Боже, не встигнути на автобус…
А ось що розповів директор підприємства.
– Найтяжчими були перші дні й місяці роботи, – каже Олександр Коновалов. – Пам’ятаю перший вихід першого автобуса на маршрут – хвилювання було величезне. Як все піде, як нас зустрінуть пасажири? І ось перша зупинка біля військової частини. Три жіночки на зупинці. Одна з них зайшла в салон – це наш перший пасажир! Радість і хвилювання одночасно були неймовірні! Вона теж розчулилася, бо їй, як першій пасажирці, був вручений сертифікат на річний безкоштовний проїзд у комунальному транспорті. Нещодавно почув, що вона щодня їздить на роботу з мікрорайону Перемога і дуже задоволена нашим подарунком.
На початку роботи було цікаво спостерігати за реакцією пасажирів – на інформаційне звукове та візуальне оповіщення зупинок, на наявність кондиціонерів (зауважте – працюючих кондиціонерів) та на інші атрибути, яких раніше ніколи не було в міських автобусах.
Але головне переживання було за організацію маршрутів. Адже на той час були великі проблеми з паливом. Уявіть собі нове підприємство, яке щойно почало працювати, але не може виконувати рейси через відсутність палива!
Хвилюватися було через що – на той час жодна мережа АЗС не давала гарантії постачання палива у тих об’ємах, які потребував наш транспорт. І тільки завдяки допомозі наших партнерів та керівництва міста нам вдалося отримувати паливо своєчасно і в повному обсязі.
Пам’ятаю, були проблеми з підбором персоналу – на конкурс приходило багато людей, але ж багато і не розуміли, як це – працювати по-новому. Наприклад, для чого дотримуватися дрес-коду? Їздили ж раніше й без нього, тож кому треба, поїде й так. Але ні – ми вважаємо, що гарний сервіс – це не тільки дотримування графіків, а й атмосфера під час поїздки. До речі, ми не тільки вимагаємо від наших працівників чистоти, порядку в салоні, ввічливого відношення до пасажирів, а й намагаємося підтримувати їх у цей нелегкий час. Так, на всі державні свята наші водії та кондуктори вдягають вишиванки. Цим ми показуємо нашу патріотичну позицію, підбадьорюємо клієнтів автотранспортного підприємства.
Були і неприємні речі. Минулої осені невідомі зловмисники розбили бокове скло у салоні автобуса. Довелося замовляти за кордоном нове та чекати доставку півтора місяця. Також траплялися конфлікти між кондукторами та пасажирами. Треба відзначити, що все, що відбувається у салоні, фіксується на камеру, тож у нас є можливість досконально вивчити кожну конкретну ситуацію та приймати об’єктивне рішення.
Але ж бувають і кумедні суперечки, коли, наприклад, пасажири сперечаються щодо кондиціонерів – комусь здається холодно у салоні, комусь навпаки – спекотно. Тож кондуктор має проявити терпіння та знайти “золоту середину”, щоб заспокоїти пасажирів.
У штаті підприємства зараз 21 працівник. КП своєчасно виплачує заробітну плату, персонал забезпечений повним соціальним пакетом. У повному обсязі сплачуються усі податки, а це за минулий рік майже як пів мільйона гривень, половина з яких іде до місцевого бюджету, а інша до державного.
Слід зазначити, що підприємство зробило значний крок у напрямку соціальної підтримки населення, збільшивши кількість пільгових рейсів із 70 до 200 на місяць. Це важлива ініціатива, яка дає можливість громадянам пільгових категорій безкоштовно користуватися комунальним транспортом.
Стосовно технічного стану автобусів «Гулєруж», то нарікань до турецьких виробників немає. Автобуси себе добре зарекомендували, а якщо й трапляються незначні поломки, то в Олександрії є сервісний центр їх обслуговування.
Для зручності пасажирів ми встановили найсучаснішу систему відслідковування руху автобусів через мобільний додаток DozoR City. Для цього достатньо на своєму смартфоні через Google Play або App Store скачати додаток та обрати у списку місто Олександрія. У додатку відкриється карта міста і перелік маршрутів комунального транспорту. Тож пасажири, які користуються громадським транспортом, можуть у реальному часі відстежувати місцезнаходження автобусів за вказаними маршрутами, переглядати перелік зупинок та дізнаватися, через який час автобус прибуде на ту чи іншу зупинку.
Також КП першим в Кіровоградській області встановило сучасну технологію оплати проїзду через спеціальний термінал. Для цього пасажиру необхідно лише піднести до зчитувального пристрою свою банківську картку, смартфон або смарт-годинник. Списання коштів відбудеться автоматично.
Якщо з одного ґаджету сплачується за проїзд, наприклад, за двох пасажирів, то, відповідно, піднести телефон до пристрою необхідно двічі. У свою чергу, кондуктор автобуса має спеціальний апарат, що дає можливість проконтролювати оплату пасажиром за проїзд.
Завдяки співпраці з Приватбанком, підприємство запровадило акцію, за якою пасажири отримують кешбек у розмірі 50% від вартості поїздки автобусом. Для цього треба мати картку «Універсальна» від ПриватБанку, зареєструватися в акції та сплачувати проїзд за допомогою QR-кода.
Нові автобуси курсують за маршрутами №№2/1, 5/1, 5/2 та 11, проїздом у яких за перший рік роботи скористалося майже 1 мільйон пасажирів. Вже ближчими днями очікуємо першого пасажира «мільйонника». Це буде знакова подія, і ми міркуємо, як її відзначити – напевне, щасливчик отримає якийсь презент або бонус від нашого підприємства.
Ми пишаємося нашими досягненнями у сфері комунальних пасажирських перевезень. Але на цьому ми не зупиняємося. За умови завершення війни, стабілізації ситуації в країні та наявності фінансування ми плануємо розширити парк автобусів та обслуговувати більшу кількість маршрутів. Ми будемо продовжувати розвивати підприємство, забезпечуючи максимальний комфорт та якість послуг для всіх жителів Олександрійської громади.
Комунальне підприємство показало хороші фінансові результати за перший рік роботи, тож зараз розглядається питання придбання нового автобуса. Передбачається, що його закупівля здійснюватиметься через тендерну процедуру за власні кошти підприємства. Стосовно використання нового автобуса, то зараз ми вивчаємо всі варіанти, щоб це було і економічно вигідно, і добре для громади. Не виключаємо і новий маршрут, що зв’яже місто з яким-небудь населеним пунктом Олександрійської громади.
І наостанок про приємне. Нерідко кондуктори, повертаючись із маршрутів, розповідають про слова вдячності від пасажирів, які не тільки дякують нашим працівникам за гарну роботу, а й навіть дарують різноманітні сувеніри. Неодноразово доводилося чути від тих пасажирів, які бували за кордоном, що наш транспорт нічим не відрізняється від європейського ні за технічними характеристиками, ні за якістю обслуговування.
Це приємно чути, але це зобов’язує й надалі тримати високо взяту “планку”. І не тільки тримати, а й піднімати: покращувати якість обслуговування, працювати над створенням нових маршрутів, – на такій позитивній ноті завершив свою розповідь Олександр Коновалов.
В. Терещенко

Залишити відповідь

Войти с помощью: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Олександрійський тиждень

Олександрійський тиждень