14.01
2022

Ідея створити у місті власне комунальне транспортне підприємство почала набувати реальних рис. Уже придбані, а незабаром вийдуть на маршрути кілька нових автобусів підвищеної місткості. Про створення нового підприємства розповіли міський голова Сергій Кузьменко, а також заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Юрій Шклярук.

– Спочатку прийнято рішення придбати автобуси білоруського виробництва, – сказав Сергій Кузьменко. – Це обумовлювалося їх комфортабельністю та доступною ціною, що надзвичайно важливо для нашого бюджету. Але від цієї пропозиції довелося відмовитися через ряд чинників, у тому числі економічних санкцій Євросоюзу, у зв`язку з чим Мінський автозавод не може комплектувати автобуси комплектуючими німецького виробництва. Натомість пропонують двигуни, коробки передач та інші комплектуючі китайського виробництва, а це нас не влаштовує.
Проте нам вдалося знайти їм повноцінну заміну у Туреччині. Тут ми придбали 12-метрові комфортабельні автобуси, які експлуатуються і у США, і в Канаді, і в багатьох європейських країнах. Машини відповідають сучасним технічним вимогам, у тому числі надійності експлуатації, екологічній безпеці.
Отже на черговій сесії Олександрійської міської ради було прийнято рішення, у якому йшлося: «Надати дозвіл КП «Олександрійський транспорт» на придбання на умовах фінансового лізингу 5 одиниць автобусів середньої місткості категорії М3 класу А1 марки Guleryuz GD 272 LF (виробництва Guleryuz Karoseri Otomotiv Sanayi ve Tic A.S. Туреччина) та/або інших марок автобусів, які відповідають категорії М3 класу А1 з правом викупу та укладання договору з ПАТАБ «УКРГАЗБАНК» на таких умовах: термін лізингу – не більше 60 місяців; загальна вартість предмета лізингу – 34 млн 500 тис. гривень; перший лізинговий платіж – не більше 22 відсотків від вартості предмета лізингу разом з ПДВ, відсоткова ставка – не більше 14,5 %; комісія за управління кредитом – 1 % від вартості предмета лізингу».
У свою чергу Юрій Шклярук розповів, що 11 червня 2021року, після погодження кредитного комітету державного банку «Укргазбанк» був підписаний договір фінансового лізингу між КП «Олександрійський транспорт» і УКГБ. Наступним етапом було підписання договору купівлі-продажу між Торговельним домом «Літан» і УКГБ п`яти білоруських автобусів марки МАЗ. За умовами договору був визначений термін поставки – 23 грудня 2021року.
Проте наприкінці червня Радою Європейського Союзу були запроваджені обмежувальні заходи, які стосувалися ряду білоруських компаній, у тому числі й заводу МАЗ.
Ці санкції фактично заблокували постачання агрегатів і комплектуючих європейського виробництва, що в свою чергу суттєво вплинуло не тільки на комплектацію автобуса (альтернативою були запропоновані двигун і мости китайського виробництва, які в нашій країні не сертифіковані), а фактично заблокувало роботу заводу МАЗ, що в подальшому унеможливило виконання договірних зобов’язань ТД «Літан» перед УКГБ. Керівництво ТД «Літан», усвідомлюючи вплив ряду суттєвих негативних факторів, запропонував УКГБ розірвати договір про співпрацю.
Але завдяки оперативному реагуванню керівництва міста, одностайній підтримці депутатського корпусу в розумінні можливих негативних наслідків розірвання договору, було запропоновано винести УКГБ пропозицію підписати додаткову угоду в частині зміни предмета лізингу і постачальника.
Після чого було прийняте рішення придбати турецькі автобуси, які комплектуються силовими агрегатами: двигунами Мерседес EURO-6, коробками і мостами німецького виробництва.
23 грудня минулого року між Укргазбанком і новим постачальником був підписаний договір купівлі-продажу турецьких автобусів, що дасть змогу отримати після різдвяних свят наші автобуси, укомплектувати комунальне підприємство професійним персоналом (27 чоловік згідно зі штатним розписом), отримати ліцензію на пасажирські перевезення, і в березні виїхати на дороги міста.
Для довідки: 24 одиниці автобусів цієї марки з 2019 року успішно експлуатуються в місті Івано-Франківську.
Порівняльні цифри: вартість МАЗа 203015 – 4,8 млн грн, “Електрона” (Львів) – 6,2 млн у базовій комплектації, але строк очікування замовлення 1 рік, турецький автобус у повній комплектації коштує майже 6,8 млн (у залежності від курсу валют).
Також заступник міського голови повідомив, що зараз іде розробка нових маршрутів, які не будуть «конкурувати» з діючими. Також можливий запуск цих автобусів на існуючі рейси там, де є великий часовий розрив у графіках курсування.
– Щоб зберегти існуючу налагоджену мережу автобусного сполучення, ми не плануємо демпінгувати у тарифній політиці, – сказав Юрій Володимирович. – Наше завдання не «витіснити» перевізників, а зробити міську мережу більш комфортною та доступною для олександрійців. При цьому будуть обов`язково враховані інтереси пільгових категорій населення.

І. Сидоренко

Залишити відповідь

Войти с помощью: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Олександрійський тиждень

Олександрійський тиждень