4.02
2022

Комунальна тема традиційно жваво обговорюється в місцевих соціальних мережах. Ми вибрали найчастіше порушувані питання та запропонували їх начальнику УЖКГ Олександрії Михайлу Сулятицькому.

– Уже стало традицією у засніжені дні звинувачувати комунальні служби у бездіяльності. Що скажете?
– Вважаю, що зі своїми завданнями ми справляємося добре. А невдоволені є завжди. Скажу, що навіть у найвідоміших містах світу з високорозвиненою інфраструктурою прибирання снігу буває серйозною проблемою, коли він випадає вище за норму.
Щодо Олександрії, то у такі дні задіяна вся наявна техніка, роботи не припиняються доти, доки вулиці та тротуари не будуть розчищені. Інша річ, що таку роботу інколи не можна виконати своєчасно. Техніка не може підібрати весь сніг із нерівних тротуарів, а вони у нас, як правило, суцільно криві та горбаті. Також вона не може впоратися зі спресованим снігом. При рясних снігопадах він утрамбовується вже через годину-другу після проходу техніки. З таким завданням могла б впоратися сіль, але ми її не використовуємо, оскільки вона руйнує тротуарну плитку.
– А власники чи орендарі приміщень вздовж тротуарів мають чистити території біля своїх закладів?
– Повинні. Прибирання прилеглих територій прописується у договорах про господарську діяльність, проте на практиці часто виходить інакше, бо в нас багато хто вважає, що хтось за них повинен це робити. У цивілізованих країнах це навіть не обговорюється, бо люди розуміють, що таке обов`язок.
– Бачив, як двірники розкидають з відер пісок руками. Якось не цивілізовано.
– Ще у жовтні минулого року ми планували придбати навісне обладнання, щоб автоматизувати процес посипки тротуарів. Однак тоді виникли проблеми організаційного характеру. Перепоною стала складна процедура закупівлі, тож агрегат ми отримали б тільки навесні. Тому вирішили відкласти питання на цей рік. Розглядаємо два варіанти: або купимо готовий агрегат, або замовимо у наших олександрійських машинобудівників.
– Коментатори у Facebook звинувачують саме вас у сміттєвому колапсі.
– Я читав багато невтішного на свою адресу. Відповім так: вивіз сміття не є прямою зоною відповідальності УЖКГ. Це робота КП “Житлогосп”. А наше завдання – контролювати процес. Так ось, коли були критичні ситуації, ми втручалися і вживали дієвих заходів.
Коли восени в результаті бойкоту з боку “Житлосервіс-1” стався колапс, ми зробили все, щоб знайти нових виконавців робіт та налагодити процес. Другий такий випадок був напередодні новорічних свят. Цього разу інший підрядник – “Екотранссервіс” – не впорався з роботою. То машини у нього виходять з ладу, то водії хворіють. Ми “викликали на килим” керівництво підприємства, проводили бесіди, попереджали, а коли це не подіяло, наклали штраф.
– Як ви ставитеся до критики?
– Нормально. А за те, що у Facebook виставляють фотографії з невивезеним сміттям, то дякую читачам за це. Нам з їхньою допомогою легше контролювати ситуацію в місті. Щоправда, якщо це фото не місячної давнини, які виставляють наші “доброзичливці”.
Ситуація з невивезенням сміття нас дечому навчила. І нам вдалося не тільки досягти стабільності в сміттєвому питанні, але й піти далі, створюючи власні потужності, які дозволять не залежати від забаганок приватних підприємців. Уже оголошено тендер на закупівлю у комунальну власність міста двох сміттєвозів. По-перше, це дозволить охопити частину міста, де не справляються приватники, не залежати від поломок їхніх старих автомобілів чи хвороб водіїв. По-друге, це буде додатковий прибуток місту, який зараз іде у кишеню приватників.
– У коментарях скаржаться, що комунальникам не виплатили зарплату.
– Це застаріла інформація, яку, знову ж таки повторюю, роздмухують наші “доброзичливці”. Так, затримки були, і це пов’язано, як і на багатьох підприємствах, із новорічними святами. Через них було зміщено на кілька днів процедуру оформлення актів виконаних робіт, також було затримано проходження документів через казначейство. Зміщення графіка виплати зар-плат становило кілька днів. Думаю, це не настільки критично, щоб піднімати паніку в коментарях.
– Згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів, з 31 січня невакцинованих працівників комунальних служб заборонено допускати до роботи. Як це вплине на ситуацію у ЖКХ нашого міста?
– Працівники КП “Чисте місто” та “Зеленгосп” вакциновані практично на 100%, у решті господарств цей показник менший. Я попередив усіх керівників підприємств комунальної сфери міста – це їхня відповідальність: або вакцинація (допускаються до роботи працівники з однією дозою вакцини), або усунення від роботи на період карантину.
Думаю, якщо когось і доведеться усунути, то на роботі комунального господарства в цілому це не позначиться.
– 14 січня на Соборній площі поривом вітру було зламано головну міську ялинку. Чи підлягає вона ремонту?
– У той вечір не витримала шквального вітру центральна металева опора ялинки, і вона “склалася” навпіл. Після того, що сталося, було створено спеціальну комісію, яка обстежила стан конструкції. Висновок: ялинку треба міняти.
По-перше, їй уже близько 10 років, і останні роки вона потребувала постійного ремонту – з ялинових “лап” обсипалися голки, іржавів і лопався скріплюючий дріт. Все це доводилося “латати” та докуповувати елементи конструкції.
По-друге, навіть якщо ми відремонтуємо центральний стовбур, потрібно буде робити експертизу всієї металевої конструкції щодо подальшого безпечного використання. Це недешева процедура.
Тому немає сенсу “латати” те, чому вийшов термін служби. До речі, розмови про необхідність заміни ялинки точилися ще минулого року.
Щодо гірлянди, то її пошкодження незначні, ми все відновили, і вона придатна до використання. Частково розбилися ялинкові іграшки. Ті, які підлягали відновленню, ми відремонтували, частину доведеться докуповувати. Також того вечора було зірвано одну з двох гірляндових куль, що стояли біля ялинки. Вітром її віднесло аж на зелену зону. На жаль, після того, що сталося, куля не підлягає відновленню і буде списана.

С. Іванов

Один комментарий

  • Анонім пишет:

    Ще у жовтні минулого року ми планували придбати навісне обладнання, щоб автоматизувати процес посипки тротуарів. Однак тоді виникли проблеми організаційного характеру. Перепоною стала складна процедура закупівлі, тож агрегат ми отримали б тільки навесні. Тому вирішили відкласти питання на цей рік. Розглядаємо два варіанти: або купимо готовий агрегат, або замовимо у наших олександрійських машинобудівників.///////Что за детский лепет ?

    Мне нравится! Thumb up 0

Залишити відповідь до Анонім Скасувати відповідь

Войти с помощью: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Олександрійський тиждень

Олександрійський тиждень