9.12
2019

На 78-й позачерговій сесії Олександрійської міської ради було прийнято рішення звернутися до Володимира Зеленського з пропозицією вплинути на ціноутворення комунальних тарифів і провести аудит підприємств-монополістів.

У листі, зокрема, говориться про необґрунтоване підвищення тарифів і неможливость громади впливати на прийняття таких тарифів. Наприклад, раніше монополісти енергетичної та комунальної сфер зобов’язані були проводити громадські слухання і доводити необхідність підняття тарифів, але у 2017 році вступили в силу законодавчі акти, відповідно до яких рішення громади – чиста формальність. Рішення приймається підприємством або Національною комісією, а громаді воно лише доводиться “до відома”.
Також на сесії йшлося про необхідність проведення незалежного аудиту діяльності підприємств цієї галузі, оптовиків-постачальників нафтопродуктів, продуктів харчування, лікарських засобів, які здійснюють свою діяльність на території Кіровоградської області.
Пропонуємо вашій увазі повний текст звернення:

Шановний пане Президент!

Олександрійська міська рада Кіровоградської області звертається до Вас за вирішенням проблемних питань, які стосуються підвищення цін та тарифів на комунальні послуги як у м. Олександрії, так і в цілому по Україні.

До Олександрійської міської ради упродовж останніх років постійно надходять звернення від представників громадськості щодо необґрунтованого (наміру) підняття цін (тарифів) підприємствами – монополістами, які здійснюють свою діяльність в енергетично-комунальній сфері міста.

Зокрема, це стосується підприємств (ОКВП «Дніпро-Кіровоград», ПрАТ «Кіровоградобленерго», ТОВ «Кіровоградська обласна енергопостачальна компанія», ВАТ «Кіровоградгаз», ДП «Центргаз» ВАТ «Кіровоградгаз»), які надають послуги з постачання електроенергії, природного газу, водопостачання та водовідведення.
Спираючись на виконання вимог законів України («Про житлово-комунальні послуги», «Про ринок електричної енергії», «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», «Про ринок природного газу») та зміни в чинному законодавстві, що стосуються регулювання відносин у житлово-комунальній сфері, зазначені вище підприємства почали повідомляти про наміри щодо підняття цін (тарифів) на послуги, які ними надаються.

У свою чергу, витрати цих енергопостачальних підприємств, що включаються до собівартості тарифів, в окремих випадках є необґрунтовано завищеними, що неодноразово виявлялося у ході перевірки органами місцевого самоврядування матеріалів та розрахунків тарифів на комунальні послуги.

Що стосується комунальних підприємств теплоенергетики, то виконавчі комітети міських рад змушені розглядати та приймати рішення про підвищення тарифів на теплову енергію у зв’язку зі збільшенням вартості природного газу та електроенергії, які в собівартості витрат таких підприємств мають значну питому вагу – до 84% . На сьогоднішній день тарифи на електроенергію та природний газ встановлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України. Тому фактично Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України, і є головним регулятором вказаних тарифів.

Крім того, представники громадськості м. Олександрії стурбовані недосконалістю законодавчих норм, що стосуються укладання споживачами договорів з постачальниками відповідних послуг.

Зазначені угоди в основному спрямовані на захист інтересів та збільшення прибутку виробників комунальних послуг (введення додаткових абонплат, штрафів, пені, відключення або обмеження постачання послуг тощо). А права побутових споживачів у таких угодах фактично не враховані. Тому побутовий споживач за таких умов фактично не має вибору і залишається незахищеним перед будь-яким підвищенням цін (тарифів) монополістами.

Відповідно до ст. 102 Конституції України та з метою запобігання необґрунтованому підвищенню цін (тарифів) на комунальні послуги та захисту найбільш вразливих верств населення просимо Вас, як гаранта прав і свобод людини і громадянина, дати відповідні доручення:

1) про проведення комплексного незалежного публічного аудиту діяльності підприємств – монополістів, які надають свої послуги в житлово-комунальній сфері Кіровоградської області (ОКВП «Дніпро-Кіровоград», ПрАТ «Кіровоградобленерго», ТОВ «Кіровоградська обласна енергопостачальна компанія», ВАТ «Кіровоградгаз», ДП «Центргаз» ВАТ «Кіровоградгаз»);

2) про внесення змін до законів України та інших нормативно-правових актів, якими регулюються відносини в енергетично-комунальній сфері, з метою вилучення дискримінаційних норм, які обмежують права та законні інтереси споживачів;

3) про внесення змін до законів України та постанов Кабінету Міністрів України, які регулюють діяльність ринків: енергоресурсів (природного газу, теплової енергії, електроенергії, водопостачання та водовідведення), оптовиків – постачальників нафтопродуктів, продуктів харчування, лікарських засобів, з метою встановлення граничних рівнів цін (тарифів) на вказані послуги та захисту прав споживачів.

Г. Сергеєв

Залишити відповідь

Войти с помощью: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Олександрійський тиждень

Олександрійський тиждень