19.07
2024

Неодноразово у попередніх публікаціях і розмовах згадувалося будівництво пішохідного мосту через водосховище, який з’єднуватиме Войнівку з Приютівкою. Необхідність у ньому, за великим рахунком, виникла давно. Але, напевне, потреба у споруді набула особливої гостроти в ході процесів децентралізації місцевого самоврядування, коли Приютівська територіальна громада сформувалася остаточно і це додало нових викликів для комунікації згаданих двох населених пунктів. І як уже зазначалося, рада територіальної громади налаштована рішуче завершити будівництво найближчим часом. Отже, на якій стадії воно перебуває зараз? Таким було перше наше запитання голові Приютівської ТГ Андрію Коломійцеву.

– Взагалі хід будівництва можуть бачити всі у будь-який момент. Наразі конструкція мосту загалом змонтована і має бути встановлена на своє проєктне місце. Стан готовності монтажу, на мій погляд, відсотків 80. Скільки часу займе все інше – складно сказати, і навіть будівельники не можуть передбачити терміни, оскільки монтаж – це технічно найскладніший етап. А після того, як конструкція змонтується на місці, розпочнеться наступна стадія – благоустрій і облаштування ділянок спусків і підйомів на міст. Теж не просте завдання, але воно все-таки легше, ніж монтаж. Ми плануємо, що цього року будівництво буде завершене, але не впевнені, що до кінця року міст вдасться ввести в експлуатацію. І пов’язане це не з фінансовими можливостями громади чи з технологічними особливостями, а з бюрократичними процедурами, які мають місце в українському законодавчому просторі. Отож будівельники не виключають, що введення в експлуатацію може зайняти певний час. І все ж ми розраховуємо, що зможемо користуватися пішохідним мостом уже в цьому році. Сподіваємося, що це відбудеться до настання зимового періоду.
– Будівництво мосту веде спеціалізована організація? Адже, як відомо, мости, мостопроводи(не лише транспортних розв’язок, а й пішохідні) – це об’єкти, до яких пред’являються особливі вимоги безпеки.
– Так, справді: пішохідні мости, так само, як і автомобільні, – це складні інженерні споруди з підвищеними вимогами до проєктування і будівництва. Наш теж пройшов весь комплекс технічних розрахунків з метою його надійної та довготривалої експлуатації. І його зведення виконує будівельна організація, яка спеціалізується саме на таких об’єктах – як автомобільних, так і на пішохідних мостах. Це київська компанія. До речі, вона в процесі будівництва вже декілька разів корегувала проєкт з метою вдосконалення його конструкції і надійності роботи.
–А от у пересічних людей, не знайомих з особливостями таких інженерних споруд, зазвичай існує дуже спрощене уявлення: мовляв, побудувати місток – ну подумаєш, велике діло – якусь кладку перекинути через ставок. Нехай навіть і досить великого прольоту (тобто довжини)… До речі, яка загальна довжина мосту?
– Загальна протяжність споруди 165 метрів, над водою – 103 метри. Його складність навіть не в тому, що він довгий, а в тому, що міст підвісний, на вантах. Його і можна було б поставити на опори, це було б простіше та дешевше, але геологія дна водойми така, що не дозволяє це зробити простим способом. І ще одна обставина, на яку ми розраховували, що проєкт вийде дешевшим: спочатку передбачалося, що монтаж конструкцій буде виконуватися взимку прямо з поверхні льоду замерзлої водойми, що значно спростило б технологію процесу. Але як відомо, останніми роками зимова температура у нас така, що лід на водоймі далеко не тієї товщини, що треба (це якщо він взагалі є). Тому було вирішено виконувати монтаж безпосередньо з водної поверхні, що зараз і відбувається. Виконавець використовує для цього спеціальні понтонні засоби, додаткове обладнання для їх пересування тощо.
– Напевне, кошторисна вартість може зрости в залежності від інших факторів: з часом дорожчають матеріали, енергоресурси і взагалі – в країні інфляція, викликана війною?
– Взагалі вартість будівництва – не секрет: вона є в електронній системі публічних закупівель Prozorro. Але варто наголосити, зараз вартість будівництва вже не зростає, ми працюємо на умовах тендеру, проведеного ще минулого року. І навіть розраховуємо, що фактична ціна буде навіть трохи дешевшою кошторисної завдяки тому, що ряд процесів з цією компанією ми намагаємося оптимізувати, до того ж необхідні матеріали у мостовиків є – вони закуплені ще раніше. Але ж інфляційні процеси в країні справді не можна не скидати з рахунку, і це також важливий фактор на користь того, що будівництво має бути завершене якнайскоріше. А ще людський фактор: на жаль, війна триває, і можуть настати часи, коли будувати мости стане просто нікому (я маю на увазі спеціалістів-мостовиків)… Ну і були об’єктивні фактори, які вплинули на прийняття рішення: це питання безбар’єрності, безпеки жителів громади, щоб всі верстви населення, незалежно від фізичних можливостей кожної людини, могли безперешкодно пересуватися за потреби у будь-який час доби і пору року територією громади. Це вирішить одночасно ряд проблем місцевої освіти, медицини. А також і відкриє нові перспективи для туризму, що дасть нам можливість розвивати туристичну привабливість нашої території.
Звісно, всі фінансові питання зараз, в умовах війни, є дуже дискусійними. Всі начебто погоджуються з тим, що в першу чергу треба все робити для нашої перемоги над ворогом, допомагаючи обороні країни. Але не варто забувати, що на цих територіях також живуть люди, і життя їхнє має продовжуватися та задовольняти їм хоча б мінімальні, першочергові потреби. Діти мають ходити у садочки та школи, мають працювати медичні заклади, надаватися комунальні та адміністративні послуги тощо і взагалі – якщо не приділяти уваги громаді, то виникне запитання: а що тоді, власне, захищають сьогодні наші захисники на бойових рубежах? Тому я стовідсотково підтримую допомогу армії. Це всі повинні сьогодні робити – не лише пересічні громадяни, не лише державний бюджет, а й місцеві бюджети. До речі, ось нещодавно нарешті прийнятий закон, що удосконалив питання фінансування сектору оборони органами місцевого самоврядування (на жаль, це зроблено лише через два з половиною роки повномасштабної війни). Тобто я хочу повторити: нашій армії мають допомагати всі, але не треба забувати про першочергові потреби населення на умовно безпечних територіях проживання.
Від редакції. Звичайно, пішохідний міст, розмові про будівництво якого було приділено тут достатньо уваги, далеко не єдина потреба сьогодення Приютівської громади. Це і заплановані раніше певні інфраструктурні заходи та інші ідеї, які знайшли своє відображення у місцевому бюджеті громади, і нові виклики сучасності, котрі несподівано «підкидає» життя, але вони все-таки теж потребують своєчасного реагування місцевої влади. Таких викликів чимало, і вони також варті того, щоб про них згадати. Але це ми зробимо вже в подальшому, найближчим часом.


Наш кор.

Залишити відповідь

Войти с помощью: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Олександрійський тиждень

Олександрійський тиждень