15.09
2023

Покликання Лілії

Рубрика: Новости. Автор: Olena

Щороку у третю суботу вересня своє професійне свято відзначають фармацевти і провізори, а їх в Україні, за офіційними даними, понад 350 000. Під час воєнного стану їхня справа, як і всі пов’язані з медициною види діяльності, стала особливо важливою та актуальною. До речі, багато людей досі не розуміють, чим фармацевт відрізняється від провізора. Все дуже просто: рівнем освіти. Кваліфікацію «провізор» отримують фахівці, які закінчили факультети медичних інститутів, академій або НФаУ, а фармацевти мають дипломи медичних коледжів та училищ.

Старше і середнє покоління українців ще пам’ятає, як колись в аптеках фармацевти самі готували мікстури, «бовтанки», мазі й порошки. Сьогодні потреби в цьому вже немає. В аптеках можна купити готові продукти фармацевтики від різних виробників за різними цінами: антибіотики і вітаміни, серцеві ліки і препарати для шлунково-кишкового тракту, знеболюючі засоби, різні імуномодулятори, допоміжні речовини тощо. Для багатьох з нас у цьому досить складно розібратися, але не для провізорів.
Провізори відмінно орієнтуються у будь-яких групах препаратів, здатні визначити їхню якість, у разі необхідності можуть підібрати аналогічні дешевші, але не менш ефективні замінники, підкажуть безпечне дозування і зроблять все, щоб призначене лікарем лікування було ефективним.
Напередодні свята ми поспілкувалися з провізором, яка дуже любить свою справу і вважає її своїм покликанням. Знайомтеся – Лілія Польща, завідувачка «Аптеки Доброго Дня» у ТЦ «Гранд Плаза» на проспекті Соборному, 77.
Лілія – випускниця Харківського Національного фармацевтичного університету. Відразу після школи вона обрала медицину своєю професією і по закінченні Олександрійського фахового медичного коледжу чотири роки працювала у відділенні анестезіології Центральної міської лікарні. Згодом Лілія зрозуміла, що її покликання – допомагати людям в дещо іншому напрямку. І вступила до НФаУ. У період навчання в університеті працювала в аптеці №23 на вулиці Поштовій біля Палацу урочистих подій.
Лілія прийшла у колектив молодим спеціалістом і, звичайно, навчалася у більш досвідчених колег. Із вдячністю згадує завідувачку аптекою №23 Нелю Іванівну Мулюкову, яка передала їй знання і навчила всьому, що вміє сама. Зараз вони з нею на рівних правах – обидві завідуючі. До речі, «Аптека Доброго Дня», як і мережа «1 соціальна аптека» – це колишні аптеки №23, які викупив новий власник.
Зараз в Олександрії у переважній більшості працюють мережеві аптеки. «Аптека Доброго Дня» мережі «Фармастор» працює в ТЦ «Гранд Плаза» вже сім років. Загалом «Фармастор» налічує близько 800 аптек по всій Україні. За словами Лілії Польщі, переваги аптек ТОВ «Фармастор» – консультації клієнтів, надання послуг з безкоштовного вимірювання артеріального тиску, акційні пропозиції, велика система знижок, а також кращі цінові пропозиції через додаток «Тabletki.UA» – про це говорять самі покупці.
Не секрет, що дуже часто люди не хочуть звертатися до лікаря, їм простіше прийти в аптеку, проконсультуватися і купити ліки та медикаменти за порадою фармацевтів і провізорів. Лікарям це, звичайно, не подобається, але змінити цю систему поки що не вдається. Провізори мають вищу освіту, яка дає їм право консультувати і радити. «Ми, як медпрацівники, знаємо анатомію людини, як працюють внутрішні ограни і системи, тому інформації від покупця буває достатньо, щоб порадити ліки, – говорить Лілія. – Так, дійсно, люди йдуть конкретно до провізора чи фармацевта, який їм подобається і якому вони довіряють, знаючи, що отримають слушну пораду й допомогу. Знання і досвід роботи дозволяють працівникам аптек робити це на професійному рівні».
Назви препаратів і медикаментів, їхній склад і асортимент постійно змінюються, тож аптекарям доводиться невпинно навчатися. Щотижня проходять тестування провізорів і фармацевтів, яких, до речі, ще називають першостільниками.
Що важливо в роботі фармацевта і провізора? «Найголовніше – це людяність, – відповідає Лілія. – А ще – вміння спілкуватися, розуміти і виявляти потреби покупця. Адже ми, як і лікарі, повинні перш за все допомогти і не нашкодити, вміти йти на компроміс. За хороше чуйне ставлення і професійну допомогу люди дуже вдячні. Тому від своєї роботи я отримую величезне задоволення. Жодного разу не пошкодувала про вибір професії, це реально моє покликання.
Нестандартних випадків за роки роботи було дуже багато. Спочатку у складних ситуаціях страшно, але життя і досвід вчать знаходити правильний вихід. Головне – не конфліктувати. У людини, яка хворіє сама або піклується про хворих рідних, і без того проблеми, і ми не повинні створювати нові».
Багатьох покупців цікавить питання: чому одні і ті самі пігулки від одного виробника в різних аптеках коштують по-різному? «Все залежить від величини націнки, і ми до цього не маємо відношення – пояснює провізор. – Колись в аптеках №23 завідуючі самі націнювали товари, націнка не перевищувала 7%. Зараз товар приходить уже з націнкою, яку робить головний офіс мережі».
Разом із завідувачкою в «Аптеці Доброго Дня» працюють три співробітниці – дві першостільниці: Валентина Маленченко та Олександра Літвінова і молодша медична сестра Анна Шаповалова. Колектив маленький і дружний, і завідувачка дуже задоволена колегами – усі працьовиті, уважні й професійні.
«Всіх колег вітаю з професійним святом і бажаю насамперед скорішої перемоги, – додала наостанок Лілія Польща. – Міцного здоров’я, щоб не довелося використовувати свій професіоналізм для себе особисто. Родинного тепла, щоб з радістю повертатися з улюбленої роботи. І фінансового благополуччя. Всім людям здоров’я, щоб вони не хворіли. А ми їм в цьому допоможемо».


Олена Маріїнська

Залишити відповідь

Войти с помощью: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Олександрійський тиждень

Олександрійський тиждень