Автобуси Олександрії
28 червня цього року на автобусні маршрути Олександрії вперше вийшов комунальний транспорт. Пройшло п’ять місяців, і сьогодні, судячи з відгуків містян, можна говорити, що нове комунальне підприємство зарекомендувало себе з найкращого боку та знайшло своє достойне місце в інфраструктурі Олександрії.
Про його роботу наша сьогоднішня розмова з директором КП “Олександрійський транспорт” Олександром Коноваловим.
– Плани з відкриття підприємства та виходу на маршрути нових автобусів спочатку йшли за графіком, – розповів Олександр. – У січні цього року автобуси прибули до Олександрії, була отримана ліцензія, набраний штат водіїв та кондукторів, скореговані графіки маршрутів і в перших числах березня ми повинні були розпочати роботу. Але за тиждень до цієї довгоочікуваної події почалася війна. Вона внесла свої корективи і проєкт був поставлений на паузу.
Оскільки автобуси були придбані в лізинг, ми мали зобов’язання перед Укргазбанком, що надав кредит. А у договорі з ним чорним по білому зазначалося, що експлуатація автобусів обмежується під час воєнного стану.
Але керівництво міста вирішило довести справу до кінця, тож почало вести консультації та переговори з банкірами. Оскільки на території міста не проводились активні бойові дії, то вирішили розпочати експлуатацію автобусів. Тож у травні була підписана додаткова угода і отримана згода від банку. А перед нашим колективом постало завдання до 28 червня закінчити приготування та вийти на маршрути до Дня Конституції.
Треба зазначити, що проєкт “Олександрійський транспорт” – це суспільний проєкт всієї громади, у який, образно кажучи, вкладені гроші кожного мешканця Олександрії, тож і вимоги були до нього відповідні. Це повинно бути не просто перевезення пасажирів, а їхні комфорт, безпека, чуйне і доброзичливе ставлення до кожного, тому при підборі персоналу ми звертали на це особливу увагу. Ми постійно відслідковуємо камери спостереження, якими оснащені всі автобуси, і якщо виникають нестандартні ситуації, розбираємося з кожною окремо.
Були складнощі з підбором кваліфікованих водіїв, адже у нашому місті не готують фахівців категорії “Д”, до того ж, треба не просто мати відкриту категорію, а й професійний досвід керування автобусним транспортом. Проте цю проблему нам вдалося вирішити, і сьогодні штат водіїв повністю укомплектований.
Як уже неодноразово повідомлялося у пресі, клас машин для комунального підприємства підбирався такий, щоб відповідав усім сучасним вимогам та європейським стандартам. Зупинилися саме на турецьких машинах – вони підвищеної місткості, відповідають сучасним технічним вимогам, у тому числі надійності експлуатації, екологічній безпеці. Вони оснащені кондиціонерами, відеонаглядом, відеомоніторами, де передається уся необхідна інформація. А нещодавно ми запровадили новий метод оплати проїзду за допомогою банківських терміналів. Спроби ввести безконтактну оплату на міських маршрутах були і раніше, але вони “не прижилися” через певні технічні складнощі – треба було встановлювати на телефон спеціальний додаток, сканувати штрих-код, що не завжди було зручно. Проте нинішня система максимально спрощує завдання. Аби слатити за проїзд, пасажиру лише необхідно піднести до зчитувального пристрою свою банківську картку, смартфон або смарт-годинник. Списання коштів відбудеться автоматично.
Якщо з одного ґаджету сплачується за проїзд, наприклад, двох пасажирів, то, відповідно, піднести телефон до пристрою необхідно двічі. У свою чергу, кондуктор автобуса має спеціальний апарат, який дає можливість проконтролювати оплату пасажиром за проїзд. Це зручне нововведення набирає популярності серед пасажирів і, сподіваюсь, стане таким же звичайним, як у великих містах України та за кордоном.
Ще одне нововведення – можливість відстежувати рейси за допомогою додатку, встановленого на смартфон або будь-який гаджет. Додаток Easy way, який давно вже працює в Олександрії та інших містах України, не є досконалим, більш того, за великим рахунком, це “піратська” система, що використовує дані інших ресурсів і не несе відповідальності за достовірність наданої інформації.
Ми довго шукали компанію, яка має досвід і репутацію у цій сфері – вибір припав на DozoR Сity, яка надає якісні послуги. Отже на сьогоднішній день не лише комунальні автобуси, а й ще 9 міських маршрутів інших перевізників підключилися до цієї системи.
Проте ми не зупиняємося на досягнутому і дивимося вперед. У наших планах (сподіваємося, що вони будуть рано чи пізно реалізовані) – встановлення “розумних зупинок”. Ми хочемо розпочати хоча б з центральних вулиць встановлювати світлові табло з інформацією про рух та час прибуття автобусів на зупинки громадського транспорту.
Звичайно, одним із найголовніших завдань є перевезення пасажирів пільгових категорій. “Олександрійський транспорт” щомісяця перевозить близько 80 тисяч пасажирів, з яких 40 відсотків – пільговики. Зараз ми ще добавили такі рейси, і вони здійснюються щодня, окрім вихідних.
Маю нагоду, хотілося б звернутися до всіх містян, які користуються комунальним транспортом: бережіть громадське майно, цінуйте його, дбайливо ставтеся до того, що вам належить!
В. Петренко
Зарплату людям поднимите,с учётом инфляции
Мне нравится! 0