Ноя
18

17 листопада відбулася прес-конференція з міським головою Степаном Цапюком, у якій взяли участь представники місцевих ЗМІ. Перше, що зацікавило журналістів, була ініціатива міської влади стосовно заборони збирання коштів, які вважаються батьківськими благодійними внесками, у дитячих садках та школах. Про незгоду з такою практикою вирішення матеріальних проблем навчальних закладів уже неодноразово заявляв міський голова на різних нарадах і засіданнях.

Але звичка збирати батьківські гроші на господарські потреби виявилася живучою: “Незважаючи на підписане мною розпорядження про згадану заборону, мені надходять скарги від батьків дітей, що у деяких дитсадках у них продовжують вимагати внески”, – сказав зокрема на останній апаратній нараді Степан Цапюк.

– Отже, чи зможуть обійтися без батьківських благодійних “дотацій” дитячі садочки і школи?

– Необхідність розпорядження про заборону отримання дошкільними і загальноосвітніми закладами добровільних пожертв від юридичних та фізичних осіб була викликана тим, що люди зараз переживають скрутні часи, і більшість батьків просто не в змозі фінансово допомагати навчальним закладам. З цього приводу за моїм дорученням було створено комісію, яка перевірила цільове використання коштів у кожній школі і дитсадку. Аналіз показав, що, з одного боку, внески часто є непосильними для батьків, а з іншого – загальні суми, які збираються нібито на миючі засоби та інші господарські речі у дитсадку, зосім невеликі, і вони не вирішують дороговартісних проблем. Наприклад, на закупівлю господарських товарів, про які я сказав, достатньо всього 300 тисяч гривень, їх легко можна виділити з міського бюджету та не вимагати ці кошти з молодих батьків, багатьом з яких зараз є проблемою навіть шматок хліба для родини.

Під великим питанням також доцільність збирання цих так званих благодійних коштів. Я не хочу звинувачувати всіх працівників дитсадків, що батьківські внески осідають у чиїхось кишенях, але те, що кошти витрачаються нераціонально, цей факт підтвердили перевірки.

Слід сказати, що після згаданого розпорядження завідуючі вже не згадують про батьківські внески, зате тепер роль збирачів грошей нерідко беруть на себе так звані батьківські комітети або просто окремі занадто активні батьки, які, напевне, намагаються завоювати собі авторитет перед вихователями та завідуючими і самі вже виступають з пропозиціями, наприклад, заміни вікон у дитсадках. За підрахунками потреб дитсадків, які нам представили, на заміну вікон у всіх дитсадках потрібно 5 мільйонів гривень! Я не розумію, чому саме зараз треба міняти всі вікна враз? Я сам перевірив одну з батьківських скарг, що у спальні такого-то дитсадка холодно і треба замінити вікно на пластикове. Без попередження прийшов, подивився. Що ж виявилось? У дитсадку не те що тепло, а жарко. А проблемне вікно утеплене підручними матеріалами. Тобто вихід знайдено на перший час. Так, згодом вікна будуть замінені у всіх дитсадках і без участі батьків, за рахунок міського бюджету, але планово і поступово, а не так, як комусь захотілося.

Далі, відповідаючи на запитання, Степан Цапюк торкнувся питання самоорганізації населення:

– Мене непокоїть те, що у 90 відсотків багатоквартирних будинків або зовсі відсутні старші будинків, або вони є, але не працюють. На це також скаржаться жителі, що, мовляв, нема кому вирішувати питання утримання і ремонтів будівель. Я хочу звернути увагу жителів міста на необізнаність багатьох з них з нинішнім станом речей: вже 5 років, як немає ЖЕКів та приватних підприємств, які їх заміняли. Давно працює служба єдиного замовника, на рахунках будинків є кошти, і кожен може проконтролювати їх використання. Так само використовувати їх на потреби свого будинку мешканці мають право самі і самі ж можуть обирати підрядника робіт. Але більшість людей досі цього не знає! І скаржаться, що у них такий-сякий старший будинку, який нічого не робить. Переоберіть його, візьміть ініціативу в свої руки, у місті вже достатньо прикладів, де люди самоорганізувались і навели ідеальний лад у своїх багатоповерхівках і дворових територіях. А влада, зі свого боку, буде вирішувати питання оплати праці старших будинків та голів квартальних комітетів, які належним чином виконуватимуть свою роботу.

Наступне запитання прозвучало так: чи будуть зміни у складі виконавчих органів міської ради та його виконкому після виборів та формування нового депутатського корпусу?

– Мене дивують виступи у ЗМІ деяких молодих людей про повне “перезавантаження” міської влади. Я питаю у таких випадках: владна команда минулу каденцію працювала нормально? Так, вона не відсижувалася ці роки у кріслах. То навіщо її міняти невідомо на кого – щоб у місті утворити хаос і безлад? Тому я заявляю: ні керівників владних структур, ні заступників міського голови, у яких є достатній досвід роботи, я змінювати не збираюсь.

Журналістів цікавило також питання відновлення роботи Молодіжного парламенту та такого нового громадського утворення, як Рада старійшин. Для чого це потрібно, запитали вони у міського голови.

– Зараз владам різних рівнів часто дорікають за непрозорість прийняття рішень. Молодіжний парламент кілька років тому існував у місті, і його депутати нерідко висували слушні ідеї для міської влади. Моя мета – відновити його роботу, для цього зараз розробляється Положення про Молодіжний парламент. А ще ширше залучити громадськість для визначення напрямків роботи владної команди допоможе Рада старійшин. Чисельність такої ради вирішальної ролі не грає, вона може бути і 30 чоловік, а критерієм підбору її складу буде, наприклад, досвід керівної роботи на різних посадах, громадянська свідомість тощо. Якщо ми, владна команда, розробляємо напрямки роботи, щоб зробити наше невелике місто ще красивішим і більш затишним, то його жителі повинні про них знати і схвалювати, або ж допомагати робити це злагоджено і з розумом. Отож існуюча Громадська рада, а також Молодіжний парламент і Рада старійшин вноситимуть свій внесок у загальну справу.

О.Іванченко

, .

комментария 3

  • Аноним пишет:

    Аналіз інтерв’ю…1)не хочеться повторюватись — чит.комент на остані «Нотатки, від татка, з останньоі наради» публ.від12/11.(про альтруізм благочинності і вимогательство — за природою і за законом це різні категоріі!).
    2)забув якось ЦСК, що самоврядувальність самоврядувальноі громади передує створенню того органу влади, головою якого він себе вважає в результаті виборів! Хай признається хто, коли і яким саме чином заснував , утворив той орган, який називається Олександрійська міськрада! Вибори це інструмент з допомогою якого наповнюється дійовими особами орган влади! Заснованного територіальною громадою органу -НЕМА, а дійові особи, що завдяки інструменту- виборів, як чорти з табакерки, повискакували — є!? Тепер учать як самоорганізуватись у БКБ. Треба було у юр.акад. ім. русскаго князя Ярослава Мудрого добре засвоіти основи прописані у основному законі Конституціі Украіни ст.140, і лише тоді «радити, повчати та роз’яснювати», щоб було як йому хочеться. Де ділись ті кошти які зобов’язана була надавати держава для належного утримання житлового фонду(допустили зношенність 80%- 90%старі буд.) , до моменту передачі БКБ в іншу форму управління, (може і ОСББ за згодою), після приватизаціі житла. Побачили кошти на утримання будинків у дірявих гаманцях людей, де остання інфляційна хвиля змила все окрім пятаків…
    Далі буде…

    Мне нравится! Thumb up 0

  • Аноним пишет:

    …продовження…. пропозиція оплати праці слухняних старших по будинку, обраних мешканцями БКБ на добровільних суспільних засадах(юридично нікчемна посада), — це «чужий серед своіх». Гроші і квартирні питання псують навіть ангелів, доведено класиками! А сама ідея » сороки-білобоки» — цьому дам, тому не дам, у стократ гірше ніж «благочинність» у дитячих і освітніх закладах.
    (ТІльки зважте на те КИМ вона пропонується, — тут сумніви безпідставні і грішні)
    Ненав’язливе роз’яснення , що можуть робити самі мешканці з накопиченими коштами на рахунку…і найняти самі виконавця робіт(а чи є достатній ринок послуг), впрягтись в різну роботу самотужки(заморишся бігати оформляти ці звершення до наскрізь бюрократичного Житлогоспу). Роз’яснення, чого НЕ можуть — відсутні, але вони насправді Є! 20% ПДВ , від внесеноі всіма суми на утримання будинку ,розчиняється без залишку завдяки монопольній структурі КП-«Житлогосп» і (+) біля 10% на утримання самоі структури. Тобто з кожноі сотні гривен тільки 70грн «ремонтують» ваш будинок. Коли на ці 70-сят наймають виконавця, він у ціну робіт «забиває» зарплату своєі адміністраціі… Тай скільки тоді грошей недоотримує рідний ваш будинок на поправку свого старенького «здоров’я»? Остальні гроші чутно , як торохтять, коли іх дерибанять разом із бюджетними, бо 50% механізму економіки у глибокій… тіні, через те — дрожить уся Украіна від Сяну, до Дону…, а не милується і вмивається дрібною росою.

    Мне нравится! Thumb up 0

  • Аноним пишет:

    …про «перезавантаження»… тут законодавець передбачив хитро-мудру норму — виявляється ВНОСИТИ кандидатуру платного чиновника на затвердження має виключне право Голова(мер), а ВИСУВАТИ кандидатуру може кожний депутат ( чи фракція) — рішення приймається більшістю голосів Ради. Тобто депутати висувайте кого завгодно і скільки завгодно, але голосувати(вибирати затверджувати) доведеться тільки за ВНЕСЕНУ мером кандидатуру.(не підтримаєте — залишається стара).Ця кандидатура, наприлад першого заступника вже Є , визнана мером і окрім ВНЕСЕННЯ саме іі — іншоі- НЕ-БУ-ДЕ(!), хоч ви гопки скачіть навіть 2/3 складу.(Правда, можливо, що серйозні «дядьки» , які стоять за спиною свого ставленика, ніжно порекомендують і вмовлять мера піти заради злагоди на поступки і взяти першим заступником саме іх людину, тоді буде зовнішньо пристойно. Але фактично перший буде другим, а друга буде першою. Така рокіровка дозволить основному гравцю виторгувати право недоторканності для інших чиновників «єпархіі», рангом по нижче і тільки: — все буде по-мерскі(!) , хоча трішки підретушовано, а хтось побачить(чи захоче побачити) свою велику молоду перемогу!

    Мне нравится! Thumb up 0

Добавить комментарий

Войти с помощью: 

Ваш e-mail не будет опубликован.

Страница 1 из 11