13.04
2016

Ризикну припустити, що це ім`я навряд чи відоме широкому колу любителів музики. А от щодо знавців кіно – тут, скоріш за все, навпаки. Тому що французький скрипаль, диригент румунського походження В.Косма відомий більше, як кінокомпозитор. Його твори удостоювались перших місць на Канських кінофестивалях, композитору двічі присуджувалась премія Сезара за кращі роботи для кіно. А ще він – кавалер ордена Почесного легіону.

Мистецтво кіно музики – особливе мистецтво. Музична тема повинна органічно вплітатись у відеоряд, не відволікаючи глядача від сприйняття зримих образів та сюжету і разом з тим підсилюючи та емоційно забарвлюючи його. Саме тому знамениті кіномайстри завжди дуже критично ставились до вибору авторів музики для своїх фільмів. І якщо це їм вдавалося, то таке партнерство складалося на довгі роки (згадаємо хоча б міцний, «пожиттєвий» тандем режисера Фелліні та іншого відомого кінокомпозитора Ніно Ротта). Але при цьому часто виникають парадокси: у найбільш вдалих поєднаннях кіно і музики глядачі більше запам`ятовують акторів, режисерів, а ось композитор опиняється «за кадром», бо його музика сприймається, як належне.

А тепер давайте спробуємо уявити собі найвідоміші нам (взяті «наугад») французькі фільми «Високий блондин у чорному черевику», «Іграшка», «Укол парасолькою», «Татусі», «Інспектор-роззява», мультфільм «Астерикс проти Цезаря» без музики В.Косми. Не знаю, як у вас, але у мене уявити не вийшло. Та згадане – лише крапля у морі: маестро написав понад 200 творів до 73-х фільмів, а також музичний супровід до різних театральних постановок. Його музика легкодоступна для сприйняття і надзвичайно тепла – як за змістом, так і за своїм характерним звучанням. І він продовжує творити її далі.

О.Наріжний

Один комментарий

  • Елена пишет:

    Молодец, Александр Иванович, спасибо, с удовольствием прочитала!

    Мне нравится! Thumb up 0

Залишити відповідь

Войти с помощью: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Олександрійський тиждень

Олександрійський тиждень